آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / همه چیز درباره تزریق بوتاکس

همه چیز درباره تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی پروتئین و در واقع یک سم خطرناک است که توسط یک گونه باکتریایی تولید میشود و میتواند منجر به مسدودشدن پیامرسانی عصب به عضله گردد. در واقع کاربرد بوتاکس در پزشکی زیبایی نیز به دلیل همین عملکرد آن است. برای درک بهتر این موضوع باید به این مسئله توجه کرد که علت ایجاد اکثر چین و چروک های پوست، انقباض عضلات است. بنابراین در صورتی که بتوان عضلات را از حالت انقباض خارج کرد میتوان چین و چروک پوست را نیز برطرف نمود. برای این کار میتوان از دوزهای بسیار کم بوتاکس استفاده نمود. بوتاکس با مسدود کردن پیامرسانی عصبی منجر به فلج موقت عضلات میشود و در این حالت، عضلات از حالت انقباضی خارج شده و چین و چروک پوست رفع میگردند.

امروزه بوتاکس بعنوان یک روش ایمن و متداول در پزشکی زیبایی شناخته میشود که میلیونها نفر در جهان از مزایای آن برخوردار میشوند. تاثیرات بوتاکس به نوع مشکلات پوست، سن افراد، میزان تزریق، تخصص پزشک و شدت چین و چروک پوست مرتبط است. با توجه به اینکه بوتاکس باید در دوز مشخص و محدودی تزریق شود، بنابراین نیاز است تا حتما توسط یک متخصص تزریق صورت گیرد. همچنین بوتاکس را میتوان به پیشانی، بین دو ابرو، اطراف چشم ها، گونه، گردن و سایر نقاط پوست تزریق کرد. بوتاکس یک روش جوانسازی موقت برای پوست است و لازم است تا بصورت دوره ای تمدید شود تا نتایج آن بصورت پایدار باقی بماند. تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست با مزایا و عوارضی نیز همراه است که هر کدام از آنها در این مطلب توضیح داده خواهند شد، بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

فواید تزریق بوتاکس

کاربردهای تزریق بوتاکس

  1. کاهش خطوط و چین های صورت و گونه ها
  2. درمان میگرن مزمن
  3. کنترل تعریق بیش از حد در ناحیه های مختلف از جمله کف دست و پا ، زیر بغل

عوارض تزریق بوتاکس

اگرچه تزریق بوتاکس یک فرایند ایمن است اما مانند هر روش درمانی دیگری ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشد. از جمله عوارض شایع تزریق بوتاکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عکس تزریق بوتاکس

در برخی موارد نادر، ممکن است بوتاکس به سایر نقاط بدن نیز حرکت کند و عوارض جدی تری به دنبال داشته باشد. از جمله عوارض نادر اما خطرناک بوتاکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که هر کدام از این عوارض پس از تزریق بوتاکس ایجاد شوند لازم است تا افراد در سریعترین زمان ممکن به اورژانس مراجعه کنند. همچنین برای اینکه احتمال ایجاد این عوارض کاهش یابد لازم است تا مراقبت های پس از تزریق بوتاکس پی گرفته شوند.

  1. در صورت ایجاد علائم و عوارض حتما با پزشک متخصص مشورت شود.
  2. از مالش یا ماساژ ناحیه تزریق بوتاکس به مدت حداقل 24 ساعت خودداری شود.
  3. از فعالیت های شدید مانند بلندکردن اجسام سخت، ورزشهای سنگین و ... به مدت حداقل 24 ساعت خودداری شود.
  4. از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل به مدت حداقل 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس خودداری شود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس برای به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی و به حداکثر رساندن تاثیرات مثبت درمان مهم هستند. از جمله مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. حداقل به مدت 24 ساعت از لمس، مالش یا ماساژ محل تزریق خودداری کنید. این مراقبت، برای جلوگیری از مهاجرت بوتاکس به سایر بافت ها ضروری است و در صورت ماساژ پوست ممکن است عوارض جانبی در بافتهای مجاور محل تزریق ایجاد شود.
  2. به مدت 24 ساعت از ورزش های شدید خودداری کنید. ورزش می تواند جریان خون را در محل تزریق افزایش دهد که در نهایت می تواند باعث مهاجرت بوتاکس نیز شود.
  3. حداقل تا 4 ساعت پس از درمان از دراز کشیدن خودداری کنید. دراز کشیدن می تواند فشار را بر روی محل تزریق افزایش دهد که در نهايت می تواند باعث کبودی و نیز مهاجرت بوتاکس شود. در صورت نیاز به خواب یا چرت روزانه، میتوان از صندلی های خواب که حالت بدن را بصورت عمودی نگه میدارند استفاده نمود.
  4. 24 ساعت قبل و بعد از درمان از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید. الکل و داروهای رقیق کننده خون می توانند خطر کبودی و تورم را افزایش دهند.
  5. پس از تزریق بوتاکس، کمپرس سرد را هر بار به مدت 10 تا 15 دقیقه روی محل تزریق بگذارید تا تورم و ناراحتی کاهش یابد.
  6. برای هیدراته ماندن بدن، مایعات فراوان بنوشید.
  7. صورت خود را به آرامی با یک پاک کننده ملایم بشویید و از استفاده از محصولات مراقبت از پوست قوی خودداری کنید. میتوانید پوست را با شامپو بچه بشویید. همچنین در هنگام شستشوی محل تزریق نباید فشار زیادی با دست به آن وارد کرد.
  8. برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  9. اگر عوارض جانبی مانند درد، تورم، کبودی یا افتادگی پلک ها را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.
  10. چند شب اول پس از درمان به پشت بخوابید و از خوابیدن به شکم خودداری کنید.
  11. از پوشیدن کلاه های تنگ خودداری کنید. استفاده از عینک بسته به محل تزریق بوتاکس با مشورت پزشک صورت گیرد.
  12. حداقل تا 2 هفته پس از درمان از ماساژ سر و صورت خودداری کنید.
  13. دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید. این دستورالمعل ها بر اساس شرابط افراد ممکن لست متفاوت باشد.

بهترین سن بوتاکس

بهترین سن بوتاکس به وضعیت پوست افراد و انتظارات آنها از فرایند درمانی وابسته است. با این حال، بهترین سن بوتاکس دهه سوم و چهارم زندگی و بین سنین 20 تا 40 سالگی است. در این دوران، چین و چروک صورت به آرامی تشکیل میشوند و خط و خطوط قابل تشخیصی بر روی صورت ایجاد میکنند. شروع تزریق بوتاکس در این سنین میتواند از ایجاد چین و چروک بیشتر پوست پیشگیری کند، بنابراین نه تنها تاثیر درمانی دارد، بلکه در پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست نیز موثر است.

قیمت تزریق بوتاکس

قیمت تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی وابسته است. با توجه به اینکه بوتاکس بصورت تجاری تهیه میشود، نوع محصول و قیمت هر شرکت تولیدکننده در هزینه نهایی موثر است. تخصص پزشک، میزان بوتاکس مورد نیاز، تعداد دفعات تزریق بوتاکس و عمل های زیبایی تکمیلی در کنار بوتاکس از جمله عواملی هستند که در قیمت نهایی تزریق بوتاکس موثر هستند. برای آگاهی از قیمت تزریق بوتاکس بهتر است با مرکز درمانی یا پزشک متخصص مشورت شود.

اگر می خواهید بدانید تزریق چربی چیست و چه کاربردهایی دارد ، کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زندی [ 1402-08-23 ]
بهترین دکتر تزریق بوتاکس در اصفهان دکتر ایمان نیکخو هستند من که راحت شدم از این خط اخم و چروک و خطوط های پیشانی عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آشنایی با بوتاکس خط اخم بین ابروهاآشنایی با بوتاکس خط اخم بین ابروها

بوتاکس با فلج موقت عضلات مسئول خطوط اخم، به صاف شدن و کاهش این خطوط کمک می کند و ظاهری جوان تر و شاداب تر به چهره می بخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

مزوژل پروسترولین بهترین روش درمان برای لک پوستمزوژل پروسترولین بهترین روش درمان برای لک پوست

مزوژل پروسترولین، درمانی تخصصی برای تغییرات ناخواسته مانند لک پوست است. با تزریق این ماده به پوست می توان با لک ها و تیرگی های پوست خداحافظی کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی غیرجراحی برای رفع تعریق کف دست و پا، با مسدود کردن غده های عرق و کاهش تولید عرق، بهبود قابل توجهی در شرایط روزمره افراد ایجاد میکند. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31