آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / تاثیر مزوتراپی در لاغری و چربی سوزی بدن

تاثیر مزوتراپی در لاغری و چربی سوزی بدن

چربی‌های موضعی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در تمامی افراد با هر وزن و سنی مشاهده شود. خوشبختانه علم پزشکی در تمامی حوزه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و در حوزه لاغری و تناسب اندام هم توانسته پیشرفت و موفقیت‌های بسیاری داشته باشد. در حال حاضر روش‌های پزشکی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها نسبت به لاغری و تناسب اندام خود اقدام کنید. مزوتراپی چربی سوز که با نام مزوتراپی لاغری شناخته می شود، روشی مؤثر و سریع برای از بین بردن چربی های اضافه در نقاط مختلف بدن می باشد. مزوتراپی لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، برخی مواد در بافت چربی زیرجلدی در ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود. ترکیب مواد تزریقی به ترکیب تهیه شده توسط پزشک بستگی دارد که این ترکیب شامل عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، مواد مغذی، هورمون‌ها و داروهایی نظیر گشادکننده‌های عروق، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی، آگونیست‌های گیرنده بتا و آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی لاغری یا مزوتراپی چربی سوز، روشی بی خطر و با حداقل تهاجم بوده که می تواند در از بین بردن چربی های جمع شده در نواحی همانند شکم، ران ها و بازوها بسیار مؤثر عمل می کند. در این روش ترکیباتی از جمله ویتامین ها، داروهای هومیوپاتی و عصاره گیاهان مختلف در مقادیر میکروسکوپی در نواحی مورد نظر در لایه مزودرم پوست تزریق می گردد. تزریق این مواد سبب تجزیه و شکستن چربی ها شده و در نهایت به صورت مواد زائد از بدن دفع می شود. از جمله مهمترین ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی لاغری ماده ای به نام فسفاتیدیل کولین (ماده مشتق شده از گیاه سویا) بوده که اکثراً در درمان کلسترول بالای خون تجویز می شود. این فناوری جدید در مقایسه با روش های جراحی می تواند با عوارض کمتر و گاهاً بدون عارضه برای بسیاری از افراد بهترین راه حل بوده و به سادگی مشکل اضافه وزن و چاقی موضعی را برطرف کند.

مزایای مزوتراپی لاغری

نحوه انجام مزوتراپی لاغری

در مزوتراپی ابتدا ناحیه‌ای که قرار است چربی‌های آن به صورت موضعی حذف شود را بی‌حس می‌کنند. سپس این مواد مؤثر از طریق سوزن‌های خیلی نازک در لایه مزودرم تزریق می‌شود. در این روش تنها یک سوزش خفیف احساس می‌شود که آن هم برای تمامی افراد قابل تحمل است. این ترکیبات باعث می‌شوند تا پیوندهای بین مولکول‌های چربی شکسته شده و در نتیجه با فروپاشی ساختار مولکولی، چربی از حالت جامد به مایع تبدیل شود. زمان انجام جلسه مزوتراپی 15 تا 30 دقیقه است و پس از چند هفته ضایعات چربی از طریق اندام‌های تصفیه کننده مانند کبد و روده خارج می‌شود.

مزوتراپی لاغر

اقدامات لازم پیش از مزوتراپی لاغری

لازم است پیش از شروع جلسات مزوتراپی لاغری موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. باید از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) یک هفته قبل از عمل اجتناب کنید. این مسکن‌ها می‌توانند خطر خونریزی و کبودی را در طول مزوتراپی افزایش دهند.
  2. چند روز قبل از مزو لاغری از مصرف روغن ماهی، آسپرین، ایبوپروفن و الکل خودداری کنید. این مواد طبیعی رقیق کننده خون هستند و احتمال کبودی را افزایش می‌دهند.
  3. یک هفته قبل از مزو مصرف مکمل‌هایی مانند سیر، جینسینگ و ویتامین E را کنار بگذارید.
  4. سعی کنید 24 ساعت قبل از درمان مصرف کافئین را محدود کنید.
  5. در صبح روز درمان، ناحیه مورد نظر را به طور کاملاً تمیز و دقیق بشویید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی لاغری

بهترین برند مزوتراپی چربی سوز

برخی از بهترین مارک‌های کوکتل‌های مزوتراپی لاغری موجود در بازار ایران عبارتند از:

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری بستگی به چندین عامل دارد، از جمله نوع و میزان چربی، اهداف لاغری و سلامتی عمومی. در حالت کلی معمولاً بین 4 تا 10 جلسه مزوتراپی نیاز است؛ اما در برخی موارد، ممکن است بیشتر یا کمتر از این تعداد جلسات لازم باشد.

افراد مناسب جهت انجام مزو لاغری

بزرگسالانی که بین 18 تا 75 سال سن داشته و از سلامت خوبی برخوردارند می توانند از مزوتراپی بهره ببرند. این افراد ممکن است از مزوتراپی برای سلولیت، غبغب و چربی های چانه و دیگر قسمت ها استفاده کنند.

چه کسانی نمیتوانند مزو لاغری انجام دهند؟

این روش درمانی برای افرادی در شرایط زیر مناسب نیست:

مدت زمان نتیجه دهی مزوتراپی لاغری

برای مشاهده اثر مزوتراپی لاغری گاهی یک جلسه و گاهی 3 تا 5 جلسه زمان نیاز است.

معایب مزوتراپی لاغری

هزینه مزوتراپی لاغری

هزینه مزوتراپی لاغری یک مقدار ثابت نیست و با توجه به ناحیه تحت‌درمان، وسعت ناحیه، تعداد تزریق‌ها، مواد تزریق‌شده و سایر امکانات و خدمات کلینیک تعیین می‌شود.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16