آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کانتورینگ صورت / کانتورینگ صورت چیست؛ انواع روشها و ماندگاری

کانتورینگ صورت چیست؛ انواع روشها و ماندگاری

خط فک و چهره ای زاویه دار یکی از برترین معیارهای زیبایی شناسی به حساب می آید. با این حال، به دلیل عوامل ژنتیکی، تغییرات مرتبط با سن یا سایر بی نظمی‌های صورت، برخی از افراد ممکن است خطوط فک کمتر مشخصی داشته باشند که منجر به نارضایتی از فرم صورت می‌شود. کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است که هم از طریق روش‌های جراحی و هم از طریق روش‌های بدون جراحی امکان‌پذیر است. در این روش، نقاطی از صورت که نقشی کلیدی در زیبایی صورت دارند برجسته تر می شوند تا تناسب آنها با بقیه اجزای صورت بیشتر شود. این نقاط می تواند زاویه فک، خطوط فک، گونه و چانه باشد که با روش های مختلفی که برای زاویه سازی صورت به کار برده می شود، این اجزا در تناسب با هم برجسته شده و حالت زیبایی به صورت می دهند. پزشک با توجه به نوع استخوان ‌بندی و میزان چربی در ناحیه فک و چانه بهترین روش کانتورینگ را پیشنهاد می‌دهد.کانتورینگ صورت به طور کلی به دو روش دائمی و موقت انجام می‌شود که در ادامه معرفی می گردند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتور صورت که به آن زاویه‌سازی صورت و مادلینگ صورت هم می‌گویند روشی است که به وسیله آن زاویه‌ها و خطوط صورت دستخوش تغییرات می‌گردد تا بتوان به یک چهره بی‌نقص و زیبا رسید. در این روش پزشک زیبایی با بررسی چهره فرد، چانه و خط فک او را مطابق با بقیه اجزای صورت برجسته می‌کند.

برای آگاهی از اصلاح و قرینه سازی صورت با تزریق چربی ؛ کلیک کنید.

تکنیک‌های کانتورینگ صورت

انجام عمل کانتورینگ صورت به شکل های گوناگون امکان پذیر است. روش هایی که می تواند تا چندین سال باعث تضمین فرم دهی به صورت و ایجاد زیبایی در چهره گردد. از این روش های زیبایی صورت به منظور لاغر کردن صورت، کوچک کردن فک یا بزرگتر و برجسته شدن چانه و گونه استفاده می شود.

روش های کانتورینگ صورت

فیلر و ژل ها موادی هستند که پر کننده‌ی پوست محسوب می‌شوند. معمولاً فیلرها از مواد آبرسان ژل ‌مانندی چون هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. پزشک آن را در محدوده‌هایی که نیاز به جوانسازی و حجیم‌تر شدن دارند تزریق خواهد کرد. در این روش احتیاجی به بیهوشی نیست و دوران نقاهت خاصی نیز ندارد. پوست صورت استریل شده و در ادامه، ناحیه فک به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. تزریق ژل از طریق سرنگ‌های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

ماندگاری این ژل ها بستگی به این دارد که بدن چطور واکنش دهد و چه نوع ژلی مورد استفاده قرار گیرد؛ اما بیشتر آنها 6 تا 18 ماه دوام می‌آورند.

چربی هایی که در این تکنیک در نقاط مختلف صورت تزریق می شوند، برگرفته از نقاط دیگر بدن از جمله شکم و پهلوها هستند. تزریق چربی، سالم ترین روش برای کانتورینگ صورت است. تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود.

کانتورینگ صورت

تزریق چربی در چانه می‌تواند بین 9 ماه تا 2 سال برای شما ماندگاری داشته باشد. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که میزان ماندگاری این تزریق در افراد مختلف، متفاوت است. در حقیقت چربی تزریق شده در بدن بعضی از افراد، بیشتر از سایرین دوام می‌آورد.

در این روش ابتدا پزشک معالج نواحی ورود و خروج نخ را بر روی صورت بیمار مشخص می کند. سپس با سوزن های نازک و مخصوص این کار، نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ ها را گره زده و آن را زیر پوست مخفی می کند. استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می شود. نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ، آنی و قابل مشاهده است. این روش هیچگونه عارضه ای ندارد و باعث ایجاد زخم یا اسکار بر روی صورت نمی شود.

ماندگاری این روش با نخ‌های جذبی معمولاً بین 1-2 سال ماندگاری داشته و مجدداً می‌بایست این عمل را تکرار نمود.

تزریق بوتاکس به عضلات ماستر (یکی از عضلات صورت که در زاویه فک قرار دارد) یک روش تزریقی رایج در کانتورینگ صورت است. تزریق نوروتوکسین باعث تضعیف عضلات ماستر شده و باعث فرم‌دهی و لاغر شدن قسمت پایین صورت می‌گردد. ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس به وسیله ی سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی تزریق می‌شود. قبل از تزریق بوتاکس نیز می‌توان از بی حسی‌های موضعی مانند زایلاپی یا لیدوکائین استفاده کرد.

اثرات بوتاکس معمولاً 4 تا 6 ماه نتایج مشاهده شوند. بعد از این مدت، اثر بوتاکس کمتر شده و می‌تواند به تدریج برطرف شود. بعد از مدت زمان اثر بوتاکس، معمولاً نیاز به تزریق مجدد برای حفظ نتایج دارید.

کانتورینگ صورت با جراحی

جراحی کانتورینگ یا زاویه سازی صورت در حالی انجام می شود که بیمار تحت بیهوشی عمومی است. قبل از عمل، یک سی تی اسکن برای بیمار انجام می شود تا تصاویری از استخوان ها و بافت های نرم صورت بیمار در اختیار جراح باشد. این تصاویر برای برنامه ریزی روند جراحی و همچنین به عنوان راهنمایی برای جراح پلاستیک در هنگام انجام عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. عمل جراحی راویه سازی صورت به طور معمول زمان بر است، زیرا معمولاً صورت فرد برای دستیابی به ظاهری متناسب نیاز به ایجاد چندین تغییر ساختاری دارد. در اکثر موارد، این جراحی حول قسمت های بینی، استخوان گونه ها، پیشانی، بافت نرم گونه ها یا لب ها می چرخد. به دلیل متمایز بودن ایرادات صورت در افراد مختلف، هیچ تکنیک یا روش ثابتی در کانتورینگ صورت وجود ندارد که به طور یکسان برای همه ی افراد قابل استفاده و نتیجه بخش بخش باشد. اگر بخواهیم نگاهی جزئی‌تر به روش جراحی یا روش‌های دائمی داشته باشیم اجزای صورت هر یک به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند:

یک برش در هر دو طرف داخل لب پایین یا لب خارجی، در پوست زیر چانه ایجاد می‌شود. متخصص جراحی دهان و فک و صورت بافت مورد نظر را از روی استخوان چانه شما بلند کرده و فضایی را برای قرار‌گیری ایمپلنت ایجاد می‌کند که معمولاً حدود 3-4 سانتی متر عرض دارد. ایمپلنت در جای خود بخیه شده و سپس برش آن دوخته می‌شود.

به‌منظور زاویه سازی صورت گرد و چاق یک برش در داخل لب بالایی شما ایجاد می‌شود. در صورتی که به‌صورت همزمان تحت عمل لیفت صورت یا لیفت پیشانی نیز قرار بگیرید، پزشک معمولاً از اعمال یک برش خارجی برای انجام این روش‌ها استفاده خواهد کرد. ایمپلنت به کار رفته بین بافت گونه و استخوان گونه شما قرار گرفته و در جای خود بخیه می‌شود. انجام این روش معمولاً یک ساعت طول می کشد.

این برش در داخل دهان شما در امتداد خط فک پایین ایجاد شده و ایمپلنت مستقیماً روی استخوان فک، زیر بافت قرار می‌گیرد. این روش معمولاً یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد. از آنجایی که ایمپلنت‌های صورت معمولاً از طریق دهان وارد می‌شوند، لثه ها و دهان شما باید سالم باشند.

ماندگاری کانتور صورت با جراحی

میزان ماندگاری زاویه‌ سازی فک و صورت دائمی است؛ اما با افزایش سن، افت پیدا می‌کند و چربی‌های زیر پوست کاهش می‌یابند که منجر به شل شدن پوست و تأثیرات بیشتر روی زاویه ‌سازی فک می‌شود. در سنین بالا، زاویه‌ ها باز می‌گردد و نیاز به ترمیم و کشیدگی پوست دارد.

افراد کاندید مناسب کانتورینگ صورت

بهترین روش برای زاویه دار کردن صورت

بهترین روش برای زاویه سازی صورت بستگی به نیاز هر فرد دارد. برخی از افراد ممکن است به دنبال روش‌های غیرجراحی برای بهبود شکل صورت باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به دنبال روش‌های جراحی برای بهبود شکل صورت باشند. هر یک از روش‌های زاویه سازی صورت، مزایا و معایب خود را دارند. روش‌های غیرجراحی مانند نخ‌کشی صورت یا تزریق ژل و چربی، غیردائمی هستند و نیاز به تجدید دارند. در عوض، روش‌های جراحی، دائمی هستند و نیاز به بازسازی بعدی ندارند؛ اما همچنین با خطرهای بیشتری همراه هستند.

کدام روش عوارض بیشتری دارد؟

ازآنجایی‌که روش مورد استفاده برای کانتورینگ صورت متفاوت است، عوارض جانبی نیز متفاوت است. خطرات و عوارض جانبی کانتورینگ صورت بر اساس روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. بااین‌حال عوارض جانبی روش‌های مبتنی بر جراحی بیشتر است و معمولاً شامل موارد زیر است:


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16