آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس چشم گربه ای چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس چشم گربه ای چگونه انجام می شود؟

فرم و زیبایی چشم ها می توانند تأثیر بسزایی در جذابیت و گیرایی افراد ایجاد نمایند. داشتن چشم هایی خسته و پف کرده می تواند شما را فردی کسل و بی انرژی معرفی نماید در مقابل چشمانی درشت و کشیده بر جذابیت و زیبایی شما می افزاید. بوتاکس چشم گربه ای روشی است که در آن به وسیله بوتاکس و تأثیر گذاری آن بر عضله های گوشه ای چشم، باعث کشیده تر و زیباتر شدن چشم های شما می شود. هدف کلی از تزریق بوتاکس چشم گربه ای، بزرگتر و کشیده تر شدن چشم ها است؛ اما با این روش می توان خطوط ریز و پنجه کلاغی اطراف چشم ها را نیز از بین برد و از ایجاد چروک های جدید نیز پیشگیری نمود. زمانی که بوتاکس به عضلاتی که ناحیه ابرو را به سمت پایین می‌کشند (عضلات پایین برنده) تزریق می‌شود، عملکرد این عضلات مختل شده و این امر به عضلاتی که ناحیه ابرو را به سمت بالا می‌کشند (عضلات بالا برنده) امکان می‌دهد تا عملکرد بهتر و مؤثرتری داشته باشند. در نتیجه ابروها لیفت شده، پوست صاف می‌شود و ظاهر خسته و افتاده‌ چهره فرد نیز برطرف می‌شود. با تزریق بوتاکس، می‌توان به راحتی و با ظرافت تمام به این ظاهر رسید و چشم‌ها را به حالت چشم گربه‌ای نزدیک‌تر کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

در بوتاکس چشم گربه‌ای با آزاد شدن عضلات، شاهد لیفت گوشه‌های ابرو هستیم (ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند) که بدون نیاز به عمل جراحی و دوره نقاهت طولانی و مراقبت‌های خاص بعد تزریق، تا زمانی که بوتاکس در بدن بماند، ظاهر چشم گربه‌ای باقی می‌ماند.

محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای

محل تزریق بوتاکس برای ایجاد حالت چشم گربه ای معمولاً در نواحی اطراف چشم، قسمت بیرونی پلک و گوشه بیرونی ابروها است تا چشم‌ها و ابروها به سمت بالا کشیده شده و حالت چشم گربه ای ایجاد شود.

مزایای بوتاکس چشم گربه ای

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ای

برای انجام لیفت چشم گربه ای با بوتاکس، ابتدا پزشک محل تزریق را به وسیله کرم های موضعی بی حس می کند تا در حین انجام تزریق دردی احساس نکنید. بعد از آن برای جلوگیری از بروز هرگونه عفونت و پاک کردن مواد آرایشی محل تزریق و اطراف آن را ضدعفونی می کند. سپس محل هایی که باید تزریق در آن انجام شود را مشخص و توسط سوزن های بسیار کوچکی بوتاکس را تزریق می نماید. معمولاً سم بوتولینیوم برای لیفت چشم گربه ای را در اطراف چشم، گوشه های خارجی ابرو ها و بخش بیرونی پلک تزریق می کنند.

بوتاکس چشم گربه ای

مراقبت از بوتاکس چشم گربه ای

  1. بلافاصله بعد از تزریق تا چند ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید.
  2. تا چند ساعت از خم کردن و پایین گرفتن سر خودداری کنید.
  3. تا 6 ساعت بعد از تزریق از خوابیدن پرهیز کنید.
  4. از ماساژ چشم ها بعد از تزریق خودداری کنید.
  5. از انجام ورزش های سنگین تا یک روز خودداری کنید.
  6. تا 24 ساعت به محل تزریق نباید آب بزنید.
  7. تا یک روز به محل تزریق نباید دست بزنید

بوتاکس چشم گربه ای برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین کاندیدا برای انجام تزریق بوتاکس چشم گربه ای افرادی هستند که پلک و ابروهای افتاده دارند. همچنین بوتاکس برای کسانی که می خواهند بدون جراحی چشمان خود را زیباتر کنند، بهترین گزینه است.

اثرگذاری بوتاکس چشم گربه ای

بوتاکس چشم گربه‌ای یک روش زیبایی غیرتهاجمی است که با استفاده از تزریق بوتولینوم توکسین (بوتاکس) در منطقه چشمان انجام می‌شود. این روش به منظور کاهش چین و چروک‌های اطراف چشمان، ایجاد حالتی مشابه چشم گربه‌ای و بهبود ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تر چشمان به کار می‌رود. شرایط خاص نقاط تزریق بوتاکس چشم گربه ای موجب شده تا علاوه بر اینکه چشم‌ های شما حالت کشیده پیدا کند، چین و چروک های اطراف چشم و همینطور گودی زیر چشم نیز از بین برود.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای

ماندگاری بوتاکس ها به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما چیزی که واضح و مشخص است، عدم ماندگاری طولانی مدت آن است. میزان ماندگاری بوتاکس از نوع چشم گربه ای به کیفیت و نوع بوتاکس استفاده شده، سازگاری بدن شما، شیوه و کیفیت تزریق و... بستگی دارد؛ اما در مجموع ماندگاری آن چیزی در حدود 3 الی 6 ماه است.

هزینه بوتاکس چشم گربه ای

هزینه بوتاکس چشم گربه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل باید به نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، مهارت پزشک متخصص، تعرفه های مربوط به کلینیک و... اشاره داشته باشیم.

آیا بوتاکس چشم گربه ای عوارض دارد؟

تزریق بوتاکس هم می تواند دارای عوارض خاص خود باشد. با توجه به این که شما یک ماده تهاجمی را به محل مورد نظر تزریق می کنید ممکن است عوارضی را مشاهده کنید؛ اما این عوارض همگی به صورت موقت است و خطر چندانی شما را تهدید نمی کند. البته بیشتر این عوارض بوتاکس ممکن است در اثر تزریق اشتباده اتفاق بیفتد. مشکلات عمومی که در اثر تزریق بوتاکس ایجاد می شود می توند شامل موارد زیر باشد.

تورم یک واکنش طبیعی از طرف بدن به هر روش درمانی است. این عارضه به طور معمول بسیار خفیف است و در عرض چند ساعت از بین می رود.

میزان درد در محل تزریق به آستانه درد شما بستگی دارد. به طور معمول اکثر مراجعه کننده ها توانایی تحمل این درد را داشته اند؛ اما اگر جزء افرادی باسید که آستانه درد پایینی داشته باشید می توان برای شا از کرم های بی حسی استفاده کرد.

یکی از شایع ترین عوارض بوتاکس سر درد و تهوع است. این عارضه بسیار خفیف است.

بعد از هر تزریقی شما ممکن است کبودی را در محل تزریق مشاهده کنید. این عارضه به دلیل سوراخ شدن عروق خونی ایجاد می شود. کبودی یکی از عوارضی است که به مهارت بالای پزشک بستگی دارد.

اگر تزریق شما در محیط های درمانی انجام شود این عارضه به هیچ عنوان مشاهده نمی شود. عفونت به دلیل آلوده بودن محیط ایجاد می شود.

این واکنش ها به صورت خشک شدن دهان و یا چشم ها مشاهده می شود.

افتادگی پلک در گذشته بیشتر مشاهده می شد. این عارضه به علت تزریق در عضله اشتباه مشاهده می شود. اگر تزریق بوتاکس چشم گربه ای خود را زیر نظر متخصص مربوطه انجام دهید، این اتفاق برای شما مشاهده نمی شود.

برای انکه بدانید اصلاح فرم چانه با تزریق فیلر چگونه انجام می شود؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16