آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کانتورینگ صورت / روشهای زاویه سازی و ایجاد خط فک بدون جراحی

روشهای زاویه سازی و ایجاد خط فک بدون جراحی

فرم، تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی می‌باشد که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان بسیار مهم بوده و در اعتماد به نفس آنها تأثیر بسزایی دارد. افزایش سن تغییراتی از قبیل ضعیف شدن عضلات صورت، افزایش چربی در ناحیه زیر گردن و شل شدن پوست زیر فک را به همراه دارند که همه‌ی این موارد باعث می‌شوند از صورت خود ناراضی باشید. جدا از تغییراتی که با افزایش سن یا افزایش وزن در فرم صورت شما رخ می دهد ممکن است فک شما به صورت ذاتی شکل و زاویه‌ی دلخواه را نداشته باشد. امروزه با وجود پیدایش روش‌های مؤثر و کم خطر، تمایل افراد به برجسته ‌سازی فک و زاویه سازی صورت بیشتر از قبل شده است. روش های بدون جراحی بسیاری برای زاویه سازی صورت وجود دارد که انتخاب بهترین روش برای هر کسی بر عهده پزشک معالج است.

آنچه در این مطلب میخوانید

خط فک چیست؟

خط فک یکی از مواردی است که بر روی زیبایی و جوانسازی صورت بسیار تأثیرگذار است. زاویه فک به زاویه‌ای اشاره دارد که بین دو قسمت فک بالا و پایین وجود دارد. این زاویه با توجه به زوایایی که از نظر عضلات چهره و ساختار استخوانی فک ایجاد می‌شود، تعیین می‌شود. در واقع، زاویه فک نشان دهنده ی میزان برجستگی فک پایین (mandible) نسبت به فک بالا (maxilla) است.

مزایای زاویه سازی فک بدون جراحی

چه کسانی به زاویه سازی فک نیاز دارند؟

تنها افرادی برای اینگونه عمل مناسب هستند که از خصوصیات زیر برخوردار باشند:

علاوه بر افراد ذکر شده در این بخش، میتوان گفت که هر فردی که از زاویه صورت خود ناراضی است، به عنوان مثال از سایز چانه خود رضایت کافی ندارد یا حتی این احساس ناخوشایند به او دست دهد که فک وی نامتقارن است، قادر خواهد بود با انجام عمل زیبایی عیب های موجود در صورت خود را رفع نماید و تکنیک زاویه سازی صورت برای او مناسب خواهد بود.

زاویه سازی بدون جراحی

زاویه سازی فک با تزریق ژل و فیلر

زاویه سازی صورت با ژل یا فیلر یکی از روش های موقت و رایج زاویه سازی صورت است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌های مختلفی از فک تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌تر و خوش‌فرم ایجاد می‌شود. برای رفع افتادگی پوست روی فک و پایین صورت، تزریق پرکننده‌های پوست باعث توپر کردن پوست‌های شلی که از زیر فک آویزان شده‌اند، می‌شود و فک بیمار را بازسازی و جوانتر می‌کند. پوست صورت استریل شده و ناحیه فک به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. تزریق ژل به فک از طریق سرنگ‌های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

زاویه سازی فک با نخ لیفت

در این روش ابتدا پزشک معالج نواحی ورود و خروج نخ را بر روی صورت بیمار مشخص می کند. سپس با سوزن های نازک و مخصوص این کار، نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ ها را گره زده و آن را زیر پوست مخفی می کند. استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می شود. نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ، آنی و قابل مشاهده است.

زاویه سازی فک با تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش های زاویه سازی صورت می باشد. این روش با استخراج چربی از بدن فرد و انتقال آن پس از آماده سازی به گونه انجام می‌شود. در واقع سلول های چربی با قابلیت تکثیر و تقسیم سلولی به ناحیه مورد نظر منتقل می‌شوند و علاوه بر افزایش حجم و فرم دهی، می‌تواند باعث جوانسازی پوست نیز شود. از ابتدایی ترین مرحله تزریق این روش می توان به خارج کردن چربی مورد نیاز از قسمت بدن فرد مراجعه کننده اشاره کرد که در اغلب موارد پزشک از نواحی نظیر شکم یا ران برای دریافت چربی مورد نیاز خود استفاده می کند. دومین مرحله از تزریق چربی صورت، آماده سازی چربی کشیده شده از نواحی بدن است که پزشک برای انجام این فرایند از دستگاهی به نام سانتریفیوژ استفاده می کند. این چربی به دست آمده در سرنگ های مخصوصی به نواحی مختلف صورت تزریق می شوند.

زاویه سازی فک با آر اف فرکشنال

در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می‌شود که به لایه‌ی میانی پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده در نهایت بازسازی و احیای پوست را شاهد خواهیم بود. آر اف فرکشنال صورت یا فناوری فرکانس رادیویی یک درمان غیرتهاجمی، ایمن و بدون درد برای زاویه سازی و سفت کردن پوست است. در این روش از یک دستگاه که با فرکانس‌های رادیویی کار می‌کند استفاده می‌شود. این دستگاه الکترومغناطیسی گرما تولید می‌کند تا با نفوذ امواج به لایه ‌های پوست، تولید کلاژن، الاستین و سلول ‌های جدید پوست را تحریک کند. زاویه سازی گونه با RF از طریق این امواج و با سفت‌تر شدن پوست شل و افتاده انجام می‌شود. این لیفت صورت غیرجراحی پوست افتاده را محکم کرده و لیفت می‌کند.

زاویه سازی فک با هایفوتراپی

هایفو یا «امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا» یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی است که از کاربردهای آن می توان به زاویه سازی فک اشاره کرد. در روش زاویه سازی فک با هایفو ، تابش امواج ماوراء صوت به ناحیه فک باعث جوانسازی، سفت شدن و ایجاد زاویه دلخواه در این ناحیه می شود. استفاده از هایفوتراپی برای زاویه سازی باعث می شود زاویه و خط فک به صورت برجسته و نمایان درآید و زیبایی چهره فرد چندین برابر شود. پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه دسته دستگاه (پروب) هایفو (HIFU) را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد.

زاویه سازی فک با لیزر

برای پوست‌های شل و فاقد کلاژن و الاستین، لیزر درمانی یک روش سودمند در جهت زاویه سازی فک و چانه است. گرمای لیزر بعد از نفوذ به عمق پوست باعث تحریک کلاژن و سفت شدن تدریجی پوست در طی زمان می‌شود. لیزر جوانسازی پوست معمولاً با بی حس موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. در روش لیزر درمانی، پزشک پرتوهای نور را به صورت ضربانی و نامنظم به سطح پوست می تاباند.

بهترین روش زاویه سازی فک کدام است؟

روش های انجام شده برای هر شخص به نظر پزشک معالج بستگی دارد. قبل از انجام عمل، ابتدا پزشک، حالت صورت و گردن، ساختار فک و صورت بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. سپس تست حساسیت و واکنش پوست نسبت به برخی مواد مانند ژل یا نخ از او گرفته می شود. در نهایت با مشورت پزشک معالج، می توانید یکی از روش ها را جهت زاویه سازی صورت انتخاب نمایید.

ماندگاری زاویه سازی فک بدون جراحی

ماندگاری در روش‌های بدون جراحی کم مدت بوده و باید هر چند وقت یک بار آن را تمدید کرد. نتایج این روش ها معمولاً برای مدت زمان 4 تا 18 ماه دوام دارند.

هزینه زاویه سازی فک

عوامل متعددی بر قیمت روش های زاویه سازی چهره اثرگذار بوده و بنابراین هنگام برآورد هزینه ها بایستی به تمامی این موارد توجه داشت. برای مثال آناتومی صورت فرد، نوع تکنیک به کار رفته، تعداد دفعات مورد نیاز تزریق، تجهیزات کلینیک زیبایی و مهارت پزشک، همگی در تعیین قیمت تمام شده برای اعمال زاویه سازی صورت نقش دارند.

معایب زاویه سازی فک بدون جراحی

زاویه سازی صورت جدا از مزایایی که دارد دارای معایبی نیز است. در روش های بدون جراحی احتمال تورم، قرمزی، درد، حساسیت و عفونت وجود دارد. به طور کلی این روش‌ها عوارض شدیدی ندارند و پس از چند روز برطرف می‌شوند.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16