آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / عمل بوکال فت / با این مراقبتها عوارض عمل بوکال فت را کاهش دهید

با این مراقبتها عوارض عمل بوکال فت را کاهش دهید

بوکال فت یک بافت چربی است که در گونه ها قرار دارد. این یکی از دو پد چربی اصلی در صورت است، دیگری پد چربی جمع کننده است. پد بوکال فت وظیفه پر بودن و فرم دادن به گونه ها را بر عهده دارد. همچنین به محافظت از دندان ها و محافظت از استخوان زیرین کمک می کند. میزان بوکال فت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد نسبت به دیگران چربی بیشتری دارند که می تواند ظاهری پرتر به گونه های آنها بدهد. برخی دیگر چربی کمتری دارندکه می تواند ظاهری گود افتاده به گونه های آنها بدهد. برداشتن چربی بوکال فت یک روش جراحی است که بخشی یا تمام پد چربی گونه را برمی‌دارد. این روش معمولاً برای بهبود فرم صورت، کاهش ظاهر گونه های چاق و ایجاد خط فک مشخص تر انجام می شود. علاوه بر انتخاب جراح که نقش مهمی در این جراحی دارد و باید با تجربه و بامهارت باشد، رعایت مراقبت های بعد از تخلیه بوکال فت نیز در نتیجه جراحی نقش به سزایی دارد، بنابراین مراقبت های بعد از تخلیه بوکال فت بسیار ضروری می باشند. این نکات و مراقبت ها سخت و پیچیده نبوده و می توان به راحتی از آنها پیروی کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دوره نقاهت عمل بوکال فت

برطرف شدن ورم و کبودی صورت چندین هفته طول می‌کشد، البته بسیاری از بیماران در طول دوران نقاهت هیچ کبودی قابل مشاهده‌ای ندارند. از آنجایی که برش‌های این جراحی داخل گونه ایجاد می‌شوند، هیچ برش یا زخم قابل مشاهده ‌ای نخواهید داشت. در کل دوره نقاهت این عمل بین 3 هفته تا چندین ماه است.

مشاوره قبل از انجام عمل بوکال فت

قبل از جراحی، پزشک شما مشاوره اولیه را با شما صورت می‌دهد و نیازهای شما را بررسی می‌کند. او ممکن است تصاویر قبل و بعد جراحی را تهیه کند و برنامه ریزی های لازم را ایجادکند.

مراجعه به پزشک بعد از عمل بوکال فت

بعد از عمل بوکال فت باید در جلساتی که پزشکتان تعیین کرده به کلینیک یا مطب او مراجعه کنید تا روند بهبودیتان را زیر نظر بگیرد و مطمئن شود که مشکلی وجود ندارد. برنامه مراجعه به پزشک بعد از جراحی بوکال فت معمولاً به این شکل است:

  1. نوبت مراجعه اولیه: این نوبت معمولاً یک روز پس از عمل است. مراجعه به پزشک در این جلسه ضروری است؛ زیرا پزشک محل برش‌ها و موفقیت پاسخ‌دهی را به‌دقت بررسی می‌کند.
  2. نوبت مراجعه دوم: این نوبت 6 الی 10 هفته پس از جراحی است تا پزشک ببیند بعد از گذراندن دوران نقاهت صورتتان چگونه شده است.

داروهای ضروری پس از عمل بوکال فت

پس از جراحی بوکال فت به مصرف برخی از داروها نیاز است که به شرح زیر هستند:

کاهش عوارض بوکال فت

داروهای ممنوعه پس از عمل بوکال فت

کاهش تورم ناشی از عمل بوکال فت

ورم بعد از عمل بوکال فت با وجود این‌که تمامی موارد مهم قبل از عمل برای جلوگیری از ورم را رعایت کرده باشید، دور از انتظار نیست و ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد که در چنین شرایطی باید چند نکته را رعایت کنید.

  1. جهت جلوگیری از ورم بعد از تخلیه چربی بوکال فت سعی کنید در جایی استراحت کنید که سر، بالاتر از بدن قرار بگیرد. اگر از تخت استفاده می‌کنید، بهتر است در بخش پشتی از یک بالش استفاده کنید تا بدن به صورت 30 درجه بایستد.
  2. جهت جلوگیری از ورم بعد از تخلیه چربی بوکال به چند نکته دیگر نیز باید توجه کنید که مهم‌ترین آن عدم فعالیت ‌های سنگین و یا فعالیت‌ های ورزشی است. شما نباید تا زمان بهبود کامل عمل‌ های بوکال از ورزش‌هایی که باعث می‌شود ناحیه صورت درگیر شود استفاده کنید تا بهبودی هرچه سریع‌تر حاصل شود.
  3. برخی از مشکلات و ورم‌ هایی که پس از اتمام عمل بوکال متوجه افراد می‌شود، به‌ خاطر مصرف دارو‌های خاص است. چنانچه قصد مصرف داروی خاصی را برای جلوگیری از ورم عمل بوکال دارید، حتماً پزشک را آگاه سازید.

غذا خوردن پس از عمل بوکال فت

بعد از جراحی بوکال فت باید به تغذیه خود اهمیت زیادی دهید و موارد زیر را رعایت کنید.

مسواک زدن پس از عمل بوکال فت

مسواک زدن بعد از عمل بوکال فت هیچ اشکالی ندارد به شرطی که بسیار آرام و بدون ضربه زدن به دیواره‌های دهان انجام شود. همچنین نباید دهان خود را زیاد باز کنید. باز کردن دهان تا حدی که مسواک به داخل دهانتان برود کافی است. برای 5 روز اول بعد از عمل جراحی بوکال فت باید کمی دهان‌شویه را در یک فنجان آب رقیق کنید. سپس بعد از هر وعده غذایی این محلول را چند ثانیه در دهانتان بچرخانید و بیرون بریزید. هدف از انجام این کار این است که ذرات ریز غذا در برش‌ها و زخم‌های ایجاد شده داخل دهان گیر نکنند و منجر به بروز عفونت نشوند. بعد از روز پنجم، محلول پاک ‌سازی دهان را به آب ‌نمک ولرم تغییر دهید. همچنان بعد از هر وعده غذایی آب ‌نمک را دهان بچرخانید و این کار را تا 10 روز بعد ادامه دهید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بوکال فت

حتماً پس از این جراحی باید به پشت بخوابید. به گونه‌ای که سرتان کمی به طرف بالا باشد. این نحوه خوابیدن باعث حفظ تقارن نتیجه عمل در دو طرف صورتتان شده و به شدت در کاهش ورم مؤثر است.

استفاده از گن مخصوص بوکال فت

استفاده از گن مخصوص عمل بوکال فت بسیار لازم و ضروری است. این گن‌ها باعث کاهش ورم و سرگیجه‌های بعد از عمل شده و خون‌رسانی در این نواحی را بهبود می‌بخشند. همچنین باعث می‌شود نتیجه نهایی عملتان بهتر و رضایت‌بخش‌تر شود.

ورزش پس از عمل بوکال فت

پزشک به شما توصیه می کند که حداقل به مدت 6 هفته از فعالیت های شدید مانند ورزش های حرفه ای خودداری کنید. انجام این ورزش‌ها به خصوص در سه هفته اول بعد از جراحی موجب افزایش فشار خون می شود که می تواند عواقب جدی از جمله خطر خونریزی داخلی را به همراه داشته باشد.

استفاده از دخانیات پس از بوکال فت

تا زمانی که محل جراحی کاملاً ترمیم نشده است، از کشیدن سیگار یا سایر دخانیات پرهیز شود. دخانیات می تواند فضای درون دهان شما را گرم کند و همین مسئله ممکن است به خونریزی از جای برش ها بیانجامد.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16