آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اندولیفت / کاربردهای اندولیفت در نواحی مختلف بدن

کاربردهای اندولیفت در نواحی مختلف بدن

اندولیفت یک فناوری لیزری جدید و نوآورانه برای لیفتینگ صورت بدون جراحی است که عملکرد بسیار عالی برای کاهش چربی و سفت کردن پوست دارد. این لیزر با نفوذ به لایه های عمقی و سطحی پوست هر دو را بازسازی می کند و در عین حال با افزایش تولید کلاژن و الاستین، ساختار پوست را بهبود می بخشد. لیزر اندولیفت کل صورت را بازسازی می کند و به ویژه برای اصلاح افتادگی خفیف پوست و تجمع چربی در یک سوم پایین صورت نظیر چانه، گونه ها، دهان، خط فک، گردن و غبغب مناسب است. علاوه بر صورت، این روش درمانی نوین می تواند برای نواحی بدن از جمله شکم و پهلو، بازو، ران و باسن نیز استفاده شود و در کل موجب بازسازی و تقویت پوست و کاهش افتادگی پوست بدن می شود. در ادامه در رابطه با کاربرد اندولیفت برای قسمت های مختلف صورت و بدن بیشتر توضیح خواهیم داد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مکانیزم اثر لیزر در اندولیفت

دستگاه لیزر اندولیفت فرآیند درمان پوست را از طریق میکرو فیبرهای نوری با ضخامت دویست تا سیصد میکرون انجام می‌دهد. به عبارتی این فیبرهای منحصر به فرد از طریق انتقال «لیپولیتیک انتخابی» و «فوتو بیو مدولاسیون» چربی‌های اضافی پوست را ذوب کرده و به این ترتیب پروسه رفع چین و چرک و زائده‌های پوستی را به مؤثرترین شکل ممکن انجام می‌دهد. در واقع این دستگاه به وسیله امواج لیزر دایود با طول 1470نانومتر، محل سلول‌های پوستی اندام مورد نظر را هدف قرار داده و با سرعت قابل‌توجهی، فرآیند حل شدن چربی و بازسازی پروتئین را به انجام می‌رساند.

کاربرد اندولیفت

مزایای اندولیفت در نواحی مختلف بدن

مراحل انجام اندولیفت در نواحی مختلف بدن

مشاوره اولیه با پزشک

ارزیابی نیازهای بیمار

توضیح انتظارات و نتایج ممکن

مراحل آماده‌سازی پوست

تمیز کردن و ضدعفونی پوست

نحوه انجام اندولیفت

انتخاب نقاط درمان

تکنیک‌های مورد استفاده

برای مطالعه بیشتر بخوانید: لیفت صورت با اندولیفت

مراقبت‌های پس از اندولیفت

توصیه‌های مراقبتی برای روزها و هفته‌های بعد

عوارض اندولیفت در نواحی مختلف بدن

نحوه مقابله با عوارض

پس از انجام اندولیفت با لیزر ممکن است یک تورم خفیف در محل درمان ایجاد شود. این واکنش فردی می باشد؛ اما به همه بیمار توصیه می‌ شود که برای پیشگیری از عوارض اندولیفت تا 24 ساعت پس از عمل به بدن استراحت کنند و از انجام ورزش یا سایر فعالیت‌ های سخت‌ گیرانه خودداری نمایند. همچنین برای پیشگیری از بروز عوارض اندولیفت، مناطق تحت درمان نباید در معرض نور مستقیم خورشید یا گرمای شدید قرار گیرند. برای چند روز به سونا، سولاریوم، استخر و آفتاب گرفتن نروید. همچنین از کشیدن دخانیات اعم از سیگار و قلیان و نوشیدن الکل بپرهیزید.

مقایسه با روش‌های دیگر جوانسازی و لاغری

مقایسه با لیپوساکشن

اندولیفت روشی غیرتهاجی و ایمن برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن و زیباسازی پوست است. دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج 1470 نانومتر استفاده می‌کند. این پرتوی لیزری، نوعی نور مادون قرمز یا فرو سرخ محسوب می‌شود که طول موج آن بیشترین اثر را روی آب و چربی ‌های موجود در بافت پوست دارد. با استفاده از اندولیفت شما می‌توانید بدون اینکه زیر تیغ جراحی بروید، نتایجی مشابه نتایج جراحی را بدست آورید. برای انجام اندولیفت نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان یا کلینیک زیبایی وجود ندارد. همچنین ردی از اسکار و بخیه هم بر روی پوست افراد باقی نخواهد ماند.

لیپوساکشن، روش جراحی است که چربی ها با استفاده از تکنیک ساکشن از قسمت های مختلف بدن از جمله شکم، ران ها، بازوها و گردن برداشته می شوند. برخلاف روش‌ های جراحی سنتی مانند لیپوساکشن که با دوره نقاهت طولانی و ریسک بالای عفونت همراه هستند، اندولیفت روشی سرپایی و ایمن است. این مزیت به لطف ماهیت غیرتهاجمی لیزر و عدم نیاز به بیهوشی عمومی حاصل می‌شود. در نتیجه، فرد می‌تواند بلافاصله پس از انجام اندولیفت به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد.

مقایسه با سایر روش‌های غیرجراحی

فیلرهای پوستی

اندولیفت، یکی از روش های پزشکی زیبایی جدید و مدرن است که در آن فیبرهای میکرو نوری یکبار مصرف خاص که اندازه آنها کمی نازک ‌تر از مو است، به راحتی زیر پوست در هیپودرم سطحی قرار می ‌گیرند و تونل های ریز و لیزری در امتداد بردارهای ضد گرانشی ایجاد می کنند و یک اثر لیفت شده و محکم را برای قسمت های تحت درمان ایجاد می کند. این روش نیازی به برش یا بیهوشی ندارد و در پایان درمان نیز، این الیاف های میکرو یکبار مصرف برداشته شده و دور ریخته می شود.به طور کلی، اندولیفت به عنوان لیفتینگ آندوسکوپی نیز شناخته می شود یک راه حل بلند مدت برای جوانسازی و لیفت صورت و بدن با حداقل تهاجم است.

فیلر یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست است که از موادی مانند اسید هیالورونیک استفاده می کند. این روش به صورت تزریقی انجام می شود و در نتیجه پوست شما بدون هیچ گونه جراحی، شاداب و جوان می شود. تزریق ژل معمولاً نتایج سریع‌تری نسبت به اندولیفت دارند؛ اما ماندگاری کمتری دارند. همچنین عوارض اندولیفت کمتر می باشد.

روش‌های لیزری و RF

لیزر درمانی از انواع مختلف لیزر مانند آر اف فرکشنال استفاده می‌کند که بر اساس نوع و نیاز پوست انتخاب می‌شوند. این لیزرها لایه‌های سطحی پوست را هدف قرار می‌دهند و باعث تجدید سلول‌های پوست و تولید کلاژن می‌شوند. اندولیفت و آر اف فرکشنال هر دو یک روش لیزر درمانی جهت زیبایی و جوانسازی پوست می باشند که روش این دو دستگاه متفاوت است. دستگاه لیزر اندولیفت درمان پوست را به وسیله میکرو فیبرهای نوری با ضخامت یک تار مو، دویست تا سیصد میکرون انجام می‌دهد. دستگاه اندولیفت از طریق امواج لیزر دایود با طول 1470نانومتر به لایه های پوست نفوذ می کند و باعث از بین رفتن چربی ها و بازسازی پروتئین می شود. دستگاه لیزر آر اف فرکشنال با فرکانسی بالا و به صورت حداقلی به لایه های پوست نفوذ می کند و با ایجاد گرما در لایه های پوست باعث تحریک به تولید کلاژن و الاستین بیشتر در پوست می شود. ماندگاری آر اف بین یک تا دو سال و کمتر از روش اندولیفت است.

کاندیدای اندولیفت بدن چه کسانی هستند؟

معیارهای انتخاب افراد مناسب:

سن و جنسیت

نوع و شدت مشکلات پوستی و چربی

محدودیت‌ها و موارد منع مصرف

بارداری و شیردهی

بیماری‌های خاص

برای مطالعه بیشتر بخوانید: هزینه اندولیفت در اصفهان

ماندگاری اندولیفت در نواحی مختلف بدن

به طور کلی، ماندگاری لیزر اندولیفت ممکن است بین 1 تا 3 سال باشد؛ اما این مدت زمان ممکن است با توجه به شرایط و وضعیت هر فرد متغیر باشد. برای حفظ و افزایش ماندگاری نتایج، پیروی از دستورات پزشک و رعایت نکات مراقبتی پس از انجام روش بسیار حائز اهمیت است.

ماندگاری لیزر اندولیفت یک فرایند پویا است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. در واقع، میزان ماندگاری نتایج اندولیفت می‌تواند به شدت متغیر باشد و تحت تأثیر عوامل گوناگونی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل:

چگونگی حفظ نتایج

برای حفظ نتایج، لازم است که اقدامات مراقبتی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده و رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.

توصیه‌های مراقبتی و تکرار درمان

هزینه اندولیفت در نواحی مختلف بدن

هزینه‌های تقریبی

عوامل موثر بر هزینه

هزینه اجرای اندولیفت به عوامل مختلفی بستگی دارد که آنها را بررسی خواهیم کرد. عوامل موثر بر هزینه و قیمت اندولیفت شامل موارد زیر می شود:

مشاوره در انتخاب مرکز مناسب

انتخاب بهترین کلینیک زیبایی برای انجام خدمات زیبایی و پوستی بسیار مهم است، تا از نتایج مطلوب و ایمن برخوردار شوید. برخی از فاکتور های مهم در این انتخاب، عبارتند از:

سوالات متداول

مشاهده نتایج اندولیفت چقدر زمان نیاز دارد؟

برای هر فرد، چند جلسه اندولیفت مورد نیاز است؟

مدت زمان درمان با اندولیفت چقدر است؟

درد و ناراحتی حین و پس از درمان

تعداد جلسات مورد نیاز

نتیجه‌گیری

اندولیفت به عنوان یک روش پیشرفته و غیرجراحی در جوانسازی پوست، با استفاده از امواج فرکانس بالا به شادابی پوست کمک می ‌کند. این روش با استفاده از امواج اولتراسوند با فرکانس بالا، باعث تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین در پوست می شود. کلاژن و الاستین دو پروتئینی هستند که باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شوند. با توجه به مزایا و اثرات مثبت اندولیفت بر پوست، این روش می‌ تواند به عنوان یک گزینه مطلوب برای افرادی که به دنبال بهبود ظاهر جوانی و زیبایی پوست خود هستند، مورد استفاده قرار گیرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک مرکز معتبر و پزشک با تجربه است. اگر فرایند اندولیفت در مراکز مناسب انجام نشود، احتمال بروز عوارضی مثل خونریزی، تورم شدید یا عوارض خطرناک‌تر وجود دارد.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16