آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تزریق چربی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تزریق چربی یکی از روشهای جوانسازی پوست است که در کنار تزریق فیلر و ژل، بوتاکس، لیزردرمانی و سایر روشهای جوانسازی پوست صورت، بعنوان یک روش نسبتا مرسوم شناخته میشود. در این روش، در واقع چربی بدن خود فرد بعنوان یک فیلر استفاده میشود که میتواند تاثیرات بسیار مناسبی در جوانسازی پوست افراد داشته باشد.

تزریق چربی یا پیوند چربی یک روش جوانسازی پوست است که در طی آن، ابتدا طی یک جراحی لیپوساکسن، چربی اضافی بدن خود فرد جدا میگردد. پس از جداشدن چربی، این چربی خالص سازی میشود و سپس با هدف بهبود ظاهر پوست افراد، به نواحی موردنظر تزریق میگردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد تزریق چربی

تزریق چربی کاربردهای مختلفی در پزشکی زیبایی دارد که بر اساس نیاز افراد میتوان از هر کدام از این کاربردها استفاده کرد. از جمله کاربردهای تزریق چربی در پزشکی زیبایی و جوانسازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا و معایب تزریق چربی

تزریق چربی مانند هر فرایند زیبایی و جوانسازی پوست، مزایا و معایبی دارد. شناخت این مزایا و معایب منجر میشود تا با دید بهتری نسبت به انتخاب این روش جوانسازی پوست اقدام کنید.

از جمله مزایای تزریق چربی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

از جمله معایب تزریق چربی نیز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

عکس تمام رخ تزریق چربی دکتر نیکخو در اصفهان

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی

توجه به مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی در ایجاد نتیجه مناسب بسیار ضروری و تاثیرگذار است. از جمله مراقبت های قبل از تزریق چربی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. پزشک متخصص و باتجربه ای جهت تزریق چربی انتخاب کنید و تصمیم نهایی را با مشورت با پزشک خود بگیرید.
  2. از مصرف دخانیات از جمله سیگار به مدت حداقل 2 هفته قبل از تزریق چربی خودداری کنید. مصرف دخانیات منجر به اختلال در فرایند بهبود زخم ها میشود.
  3. از دو هفته قبل از تزریق چربی مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و ... متوقف شود.
  4. قبل از تزریق چربی، تست خون گرفته شود تا وضعیت کلی سلامت افراد مشخص گردد.
  5. خواب کافی قبل از تزریق چربی لازم است.
  6. از نوشیدنی های حاوی الکل تا دو هتفه قبل از تزریق چربی خودداری کنید.
  7. حداقل 6 ساعت قبل از تزریق چربی از خوردن غذاهای سفت و غیرآبکی خودداری کنید.
  8. وجود هر گونه بیماری زمینه ای از جمله بیماری های ویروسی و عفونی مانند ایدز به پزشک اطلاع داده شود.
  9. مراقبت های بعد از تزریق چربی نیز در ایجاد نتایج مناسب بسیار ضروری هستند. از جمله مراقبت های بعد از تزریق چربی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  10. حداقل 24 ساعت پس از تزریق چربی را استراحت کنید. استراحت کافی به کاهش تورم و بهبودی سریع تر شما کمک می کند.
  11. ناحیه درمان را بالاتر از سطح بدن نگه دارید. بالا بردن ناحیه درمان از سطح قلب به کاهش تورم کمک می کند. می توانید این کار را با استفاده از چند بالش بیشتر در زیر ناحیه درمانی انجام دهید.
  12. از کمپرس سرد استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد در ناحیه درمان می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند. حتماً کمپرس سرد را در یک حوله بپیچید تا به پوستتان آسیب نرساند.
  13. با مشورت پزشک خود، لباس های فشرده و تنگ بپوشید. لباس های فشرده می توانند به کاهش تورم و حمایت از ناحیه درمان کمک کنند. پزشک شما ممکن است دستورالعمل‌های خاصی در مورد مدت زمان پوشیدن لباسها پس از تزریق چربی ارائه کند.
  14. از فعالیت شدید خودداری کنید. باید حداقل تا 2 هفته پس از تزریق چربی از فعالیت های شدید خودداری کنید. این مسئله به کاهش خطر عوارضی مانند خونریزی و تورم کمک می کند.
  15. رژیم غذایی سالم داشته باشید. خوردن یک رژیم غذایی سالم به بهبود سلامت کلی شما کمک می کند و همچنین ممکن است در بهبود نتایج تزریق چربی نیز موثر باشد.
  16. نوشیدن مقدار زیادی آب توصیه میشود. هیدراته ماندن بدن به بهبود گردش خون و کاهش خطر تورم کمک می کند.
  17. به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی به بهبود روند بهبودی شما کمک می کند.
  18. استرس را مدیریت کنید. استرس می تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند، بنابراین مهم است که راه های سالمی برای مدیریت استرس پس از تزریق چربی پیدا کنید.
  19. داروهای تجویزی را طبق دستور پزشک مصرف کنید. پزشک ممکن است داروهای ضد درد یا آنتی بیوتیک ها را برای کمک به مدیریت درد و جلوگیری از عفونت پس از تزریق چربی تجویز کند. حتما تمام داروها را طبق دستور مصرف کنید.
  20. پزشک برای نظارت بر بهبودی و اطمینان از اینکه در مسیر بهبودی قرار دارید، باید در بازه های زمانی مشخصی شما را ویزیت نماید. حتما در تمام جلسات مقرر شرکت کنید.
  21. اگر در مورد مراقبت های بعد از تزریق چربی خود سوال یا نگرانی دارید، حتما با پزشک خود مشورت نمایید. آنها می توانند دستورالعمل های خاصی را بر اساس نیازهای فردی شما و نوع روش تزریق چربی به شما ارائه دهند.
نمونه کار تزریق چربی دکتر نیکخو در اصفهان نیم رخ

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج تزریق چربی معمولا طولانی مدت هستند، اما دائمی نیستند. مدت زمان ماندگاری نتایج تزریق چربی بسته به هر فرد، ناحیه ای از بدن که تحت درمان قرار گرفته و سبک زندگی افراد متفاوت است. به طور کلی، نتایج تزریق چربی می تواند چندین سال باقی بماند و در برخی موارد می تواند تا پایان عمر باقی بماند. ذکر این نکته نیز ضروری است که سلولهای تزریق شده پس از تزریق چربی پس از مدتی رو به کاهش میگذارند اما ممکن است تعدادی از سلولها تا پایان عمر باقی بمانند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که نتایج تزریق چربی می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد، از جمله:

افزایش یا کاهش وزن: کاهش وزن پس از تزریق چربی می تواند باعث جذب چربی تزریق شده توسط بدن شود که می تواند ماندگاری نتایج حاصل از فرایند درمانی را کاهش دهد. افزایش وزن پس از تزریق چربی نیز می تواند باعث انبساط چربی تزریق شده شود که می تواند ماندگاری نتایج را تغییر دهد.

افزایش سن: روند طبیعی پیری نیز می تواند بر نتایج تزریق چربی تأثیر بگذارد. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و ماهیچه های ما ضعیف می شوند که می تواند منجر به افتادگی و کاهش حجم بافت زیر پوست شود. تزریق چربی می تواند به بهبود ظاهر پیری پوست و عضلات کمک کند، اما نمی تواند روند پیری را متوقف کند.

عکس تزریق چربی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به پوست آسیب برساند و نتایج تزریق چربی را کاهش دهد. استفاده از کرم ضد آفتاب و لباس مناسب هنگام بیرون رفتن از خانه برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV خورشید بسیار مهم است.

ناحیه تزریق چربی نیز عامل موثری در ماندگاری چربی است. بطور معمول، تزریق چربی به صورت بین 8 تا 10 سال ماندگاری دارد. برای کمک به طولانی‌تر شدن نتایج تزریق چربی، حفظ وزن متناسب، اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و مصرف دخانیات، همچنین پیروی از دستورالعمل‌های پزشک پس از عمل بسیار مهم است.

هزینه تزریق چربی در اصفهان

هزینه تزریق چربی در اصفهان به عوامل فراوانی بستگی دارد. حجم چربی مورد نیاز، ناحیه تزریق چربی، تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق چربی، تخصص پزشک، هزینه درمانگاه و هزنیه داروها از جمله مواردی هستند که بر هزینه نهایی تزریق چربی موثر هستند. برای آگاهی از هزینه تزریق چربی در اصفهان، توصیه میشود تا با پزشک یا مرکز درمانی مدنظر خود مشورت نمایید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ثمین [ 1402-08-09 ]
من پارسال تزریق چربی انجام دادم ولی نمیدونم چرا هر چی زده بودم تو صورتم همش آب شد حالا این دفعه میخوام حجم بیشتری تزریق کنم هم تزریق چربی به باسن انجام بدم هم به گونه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16