آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / لیزر اندوليفت چیست و چگونه اثر می کند؟

لیزر اندوليفت چیست و چگونه اثر می کند؟

با افزایش سن و کاهش میزان کلاژن سازی پوست، نیاز به رسیدگی پوست در افراد بیشتر حس می گردد و نمی توان مانع از روند پیری پوست شد، بنابراین استفاده از روش های زیبایی و جوانسازی پوست توصیه میگردد. استفاده از روش هایی همچون اندولیفت جزء روش های غیر تهاجمی هستند که هر دو برای لیفت پوست و از بین بردن چین و چروک ها و افزایش تولید کلاژن مورد استفاده قرار میگیرند. اندولیفت، روشی نوین به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد. در این پروسیجر، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به سوراخ کردن آن) وارد پوست می‌ شود. سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و لیزر دایود از طریق فیبر دیگری به این فیبر متصل می‌ گردد، با جابه جا کردن فیبر در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می شود. این روش برخلاف جراحی لیفتینگ، بدون بیهوشی و بستری شدن انجام می شود و هیچ گونه جای بخیه و اسکار باقی نمی گذارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد اندولیفت

  1. لیزر با سرعت بسیار زیادی چربی‌سوزی موضعی یا همان لیپولیز را تحریک می‌کند. شل شدگی، چین و چروک و افتادگی پوست می‌تواند ناشی از تجمع اندک چربی‌ها در زیر پوست باشد.
  2. این روش می‌تواند افتادگی‌های کم تا ملایم پوست در ناحیه‌ی گردن، صورت و بازوها را درمان کند.
  3. لیزر با ایجاد شرایط خاصی در لایه‌ی میانی پوست، باعث القای تولید و بازآرایی کلاژن‌های پوست می‌شود. رشته‌های پروتئینی کلاژن مسئول ایجاد قوام و استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست هستند.
  4. سلول‌های پوستی در بستره‌ای به نام ماتریکس خارج سلولی قرار گرفته‌اند که حاوی پروتئین‌ها است و فعالیت ‌های خاصی را انجام می‌دهد. اندولیفت باعث تحریک و فعال شدن واکنش‌های سوخت و سازی در ماتریکس خارج سلولی می‌شود که وضعیت زیبایی و شادابی پوست را بهبود می‌بخشد.
  5. در اثر برخورد امواج لیزر با بافت‌های بدن، انرژی نوری به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. با گرم شدن بافت، بدن تلاش می‌کند تا دمای بافت را کاهش بدهد که این کار را با رگ‌زایی و افزایش خونرسانی انجام می‌دهد. به این ترتیب غذارسانی به پوست بهتر شده و ترمیم پوستی اتفاق می‌افتد.
  6. تحریک چربی‌سوزی و همچنین بازآرایی عناصر بافتی در پوست، باعث کاهش حجم بافت چربی و بافت لنفاوی می‌شود. این دو از مهمترین عوامل افتادگی و شل شدن پوست هستند.
  7. اندولیفت باعث هم تراز شدن یا کانتور و همچنین سفت شدن پوست می‌شود.
لیزر اندوليفت

مزایای انجام اندولیفت

از مزایای کلی اندولیفت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

اندولیفت چگونه اثر می کند؟

فیبر به راحتی و بدون ایجاد برش مستقیماً به ناحیه هایپودرم پوست وارد می شود. عمل اندولیفت در واقع فرو دهی درم و تحریک تولید کلاژن و تحریک ساخت عروق جدید در پوست است.

با ورود میکروفیبر به لایه های عمقی پوست به دلیل لیپولیز یا چربی سوزی بافت به بهبود و لیفت در نواحی مختلف یا محل تجمع چربی کمک کرده و افتادگی و چروک در این نواحی را بهتر می کند و از طرفی با تحریک کلاژن سازی منجر به سفتی و بهبود قوام پوست می گردد.

اندولیفت در اثر باز سازی عروق پوست به شادابی و بهبود ساخت و ساز سلولی کمک می کند. بنابراین ضمن کانتورینگ صورت منجر به شادابی وبهبود کیفیت پوست نیز می گردد.

به لحاظ فیزیکی هر جسمی با توجه به ویژگی فیزیکی خود، طیف خاصی از طول موج را جذب می کند. در اندولیفت بافت چربی و پیوندی، گیرنده های طول موج تابیده شده به بافت هستند که با جذب طول موج گرما ایجاد و منجر به بازسازی و فرم دهی بافت می شود در حالی که سایر بافت ها هیچ آسیبی نمی بینند.

نحوه کار لیزر اندولیفت

در این متد با استفاده از فیبرهایی به ضخامت یک تار مو (200 300 میکرون) که پزشک متخصص پوست با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر از طریق منفذ بسیار ریزی به زیر پوست می فرستد، انرژی حاصل از پرتو لیزری به بافت‌های عمقی در پوست تابیده و اعمال می‌ شود و در صورت انتخاب، به حذف سلول‌ های چربی، ریمدلینگ پروتئین‌ ها و تحریک فیبرهای کلاژن بافت پوست می‌ پردازد. فناوری اندولیفت، پرتوهای نوری با انرژی یکسان تولید می کند و این پرتوهای متمرکز با نفوذ عمقی به پوست، باعث اثربخشی بر بافت پوست می شود. این لیزر کلاژن سازی را تحریک می کند و باعث جوانسازی پوست صورت و بدن می شود. پزشک متخصص، میکروفیبر بسیار نازک در هنگام عبور از لایه‌ های پوست، با هدایت مسیر لیزر به سمت محل مورد نظر، پرتو لیزر را بر روی بافت‌ های عمقی پوست متمرکز می‌ کند. و درنتیجه‌ عبور تابش N.IR از لایه درمیس پوست می‌ توان نتایج مختلفی را در بافت مورد نظر مشاهده کرد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: کاربرد لیزر اندولیفت

در جلسات انجام اندولیفت چه می گذرد؟

در طول جلسه درمان ابتدا پوست شما استریل می شود، سپس در صورت لزوم پوست توسط پزشک علامت گذاری می شود تا اطمینان حاصل شود که درمان در مناطق مورد نظر به صورت کاملاً امن انجام می شود. این میزان دقت معمولاً برای اجتناب از تماس دستگاه با مناطق آناتومیکی حاوی ساختارهای ظریف پوست است. معمولاً مقدار کمی بی حس کننده موضعی به پوست شما اعمال می شود تا در طول درمان هیچ گونه احساس دردی نداشته باشید. یک سیستم خنک کننده نیز به طور مستقیم بر روی پوست در طول درمان استفاده می شود که باعث راحتی بیشتر شما می شود. از یک عینک محافظ برای محافظت از چشمان شما در برابر نور لیزر استفاده می شود. این روش با وارد کردن فیبر میکرو نوری به داخل پوست، بدون هیچ برشی آغاز می شود.

مراقبت های قبل و بعد از انجام اندولیفت

پیش از انجام اندولیفت باید پوست صورت خود را با آب و صابون به خوبی بشویید. به این معنی که پیش از اندولیفت، پوست باید از هر گونه مواد آرایشی پاک شود.

جوانسازی صورت بدون جراحی با لیزر اندولیفت

مراقبت های پس از انجام اندولیفت

ماندگاری متد درمانی اندولیفت

ماندگاری متد لیزر اندولیفت در مقایسه با سایر روش های جوانسازی پوست بسیار بیشتر است و حداقل این زمان چیزی بین 2 تا 3 سال می باشد که در برخی افراد این مدت طولانی تر نیز می باشد که این مدت بستگی به بافت پوست ، مهارت پزشک متخصص و … دارد.

مدت زمان هر جلسه درمانی با اندولیفت

زمان انجام اندولیفت، بستگی به اندازه ناحیه و علائم تحت درمان دارد؛ اما به طور کلی بین 30 دقیقه تا 90 دقیقه طول می کشد. معمولاً فقط به یک بار انجام اندولیفت نیاز است ، اگرچه برخی افراد ممکن است برای به دست آوردن بهترین نتیجه به تکرار نیاز داشته باشند.

چه زمانی نتیجه اندولیفت قابل مشاهده است؟

تنها 20 درصد از نتایج اندولیفت بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهده است و پس از طی چندین ماه نتایج نهایی مشخص خواهد شد. همانطور که تحریک کلاژن سازی توسط اندولیفت انجام می شود در نتیجه آن کلاژن در لایه های عمیق پوست ایجاد می شود و پروسه تشکیل کلاژن جدید و ترمیم در افراد مختلف متفاوت می باشد، بنابراین مشاهده درمان در افراد در بازه زمانی متفاوتی خواهد بود. بهترین زمان برای مشاهده نتایج اندولیفت در ناحیه ی تحت درمان6 ماه بعد از انجام آن است.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: لیفت صورت با اندولیفت

تعداد جلسات درمانی اندولیفت

این که به چند جلسه‌ی درمانی نیاز دارید، بستگی به شرایط پوست شما دارد. در مورد این موضوع بهتر است نظر پزشک متخصص را جویا شوید؛ ولی در بیشتر موارد یک جلسه‌ی درمانی کفایت می‌کند. اگر نتایج اندولیفت نیاز به بهبود داشته باشند، در طول یک سال آینده می‌توانید یک جلسه‌ی درمانی دیگر هم داشته باشید.

عوارض اندولیفت صورت

اندولیفت نیز مانند هر روش درمانی دارای عوارض و معایب خاص خود بوده که در این رابطه باید با پزشک متخصص مشورت نمود. البته عوارض این روش بسیار خفیف و گذرا بوده و کاملاً قابل تحمل است. این عوارض شامل مواردی نظیر تورم و کبودی در محل درمان خواهد بود و در برخی از افراد گاهاً دیده می‌شود. به طور کلی این روش، هیچ‌گونه عارضه جانبی ماندگاری نداشته و در صورت رعایت تمامی نکات مراقبتی قبل و بعد از آن، بیمار هیچ مشکلی نخواهد داشت.

هزینه اندولیفت

هزینه اندولیفت به عوامل گوناگونی بستگی دارد که شامل موارد زیر است :


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پریسا توانگر [ 1402-08-09 ]
سلام دکتر اندولیفت برای لیفت سینه هم کارایی دارد؟ هزینش چقدر میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16