آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی PRP / قطع ریزش مو و رشد مجدد موها با تزریق پی آر پی

قطع ریزش مو و رشد مجدد موها با تزریق پی آر پی

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. البته ریزش مو را نمیتوان به خودی خود یک بیماری یا مشکل در نظر گرفت؛ چراکه همه افراد به صورت طبیعی مقداری از آن را تجربه می‌کنند؛ اما ریزش موی بیش از حد که باعث کم پشتی، طاسی و یا کچلی می‌شود، نوعی بیماری محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد. روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. این افراد می‌توانند از تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP) به این منظور استفاده کنند. PRP مخفف عبارت پلاسمای خون غنی از پلاکت است که تأثیر شگفت انگیزی بر درمان ریزش مو دارد. پلاکت نوعی ماده موجود در خون است که به ترمیم زخم ها وارد کمک می‌کند. در حقیقت هنگامی که قسمتی از بدن خم می‌شود پلاکت ها اولین ماده هایی هستند که برای ترمیم زخم و بند آمدن خونریزی وارد عمل می‌شوند. این روش به جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه مو و افزایش حجم مو کمک می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

اثر فوق العاده پی آر پی بر رشد مجدد موها

در رابطه با پی آر پی و رویش مجدد مو باید گفت که درمان PRP یک روش قابل اعتماد برای ریزش مو است که می تواند موهای نازک و ضعیف را احیا کند. دلیل این امر آن است که PRP حاوی پروتئین هایی است که به لخته سازی خون کمک کرده و رشد سلولی را تحریک می کند. هر دوی این موارد از عوامل ضروری برای رشد مو می باشند.

مزایای تزریق پی آر پی مو

از مزایای روش درمانی پی آر پی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید: کاربردهای پی آر پی

نحوه انجام تزریق پی آر پی مو

درمان های مبتنی بر پی آر پی به دلیل استفاده از مواد بیولوژیکی خود بیمار اثربخشی خوبی در برطرف کردن مشکلات مربوط به ریزش مو و سایر بیماری ها دارد. پی آر پی که منجر به درمان ریزش مو و رشد مجدد آنها می شود، طی فرآیند سه مرحله ای انجام می شود که به شرح زیر می باشد:

خون گیری: در این روش به جهت جداسازی مایعات مهم خونی نمونه ی کوچکی از خون از بازوی فرد گرفته می شود.

جداسازی و تقسیم بندی: بعد از خون گیری نوبت آماده سازی خون شما فرا می رسد به این صورت که یک یا چند نمونه از خون شما را در دستگاهی بنام سانتریفیوژ قرار می دهند که این دستگاه بمدت 10 دقیقه با سرعت به اطراف چرخیده و منجر به جداسازی و تقسیم بندی مایعات مهم خونی همچون سلولهای قرمز (گلبولهای قرمز)، پلاسمای تفکیک شده یا پلاسمای غنی از پلاکت و پلاسمای بدون پلاکت می شود که گاهی هم در سانتریفیوژهای پیشرفته جهت تسریع در فرآیند جداسازی از ژل جداکننده استفاده می کنند.

تزریق: در این مرحله پلاسمای غنی از پلاکت توسط پزشک متخصص به وسیله ی سرنگ هایی به عمق سر و جاهایی که دچار ریزش شدید مو شده اند و نیاز به رویش مجدد دارند، تزریق می شوند.

پی آر پی مو

مراقبت های قبل از پی آر پی مو

  1. دو روز پیش از درمان مقدار زیادی مایعات بنوشید. بدن و پوست شما باید کاملاً پرآب و هیدراته باشد.
  2. قبل از تزریق موهای خود را شامپو بزنید و حالت دهید، به‌این‌ترتیب تمیز و عاری از ذرات چربی و کثیفی است.
  3. اگر دارو یا مکمل خاصی مصرف می کنید حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  4. حداقل سه روز قبل از تزریق PRP از هیچ محصول مو مانند اسپری مو یا ژل استفاده نکنید. این کار می‌تواند بعداً از نظر عوارض جانبی روی شما تأثیر منفی بگذارد.
  5. قبل از درمان سیگار یا مشروب زیاد مصرف نکنید.

مراقبت های بعد از پی آر پی مو

مراقبت‌های بعدی عبارتند از:

مدت زمان اثرگذاری پی آر پی مو

نتیجه پی آر پی مو پس از گذشت 4 تا 6 هفته بعد از تزریق نتیجه قابل‌توجهی به بار می‌آورد. با این حال، در بعضی از افراد ممکن است این مدت تا 3 ماه هم طول بکشد. البته برای رسیدن به نتیجه دلخواه معمولاً به بیشتر از یک جلسه نیاز است.

کاندیدای مناسب پی آر پی مو

کاندیدای نامناسب پی آر پی مو

هرچند پی ار پی مو بسیار امن به نظر می‌رسد؛ اما برخی از افراد نباید این روش را انجام دهند. به عنوان مثال، افرادی که به مواد مورد استفاده در پی ار پی مو حساسیت دارند یا دارای بیماری‌های پوستی خاصی هستند، باید پیش از انجام این روش، با پزشک مشورت کنند. همچنین، زنان باردار نیز بهتر است از انجام پی ار پی مو خودداری کنند.

تعداد جلسات پی آر پی مو

بهتر است بیشتر از 3 جلسه انجام شود تا نتایج دلخواه حاصل شود.

ماندگاری تزریق پی آر پی مو

نتایج درمانی حداقل 12 ماه به طول می انجامد. البته ماندگاری نتیجه PRP مو به عوامل مختلفی نظیر تعداد دفعات تزریق پی آر پی مو، شرایط جسمانی و کیفیت PRP تزریق شده تا حد زیادی بستگی دارد.

عوارض پی آر پی مو

همچنین ممکن است فرد نسبت به داروی بی‌حسی که در حین عمل استفاده می‌شود، حساسیت نشان دهد. اگر قصد انجام پی آر پی مو را دارید، حتماً با پزشک خود درباره حساسیت به دارو‌های بی‌حسی مشورت کنید.

هزینه پی آر پی مو

هزینه انجام روش پی آر پی مو بسته به محدوده تزریق، مرکز درمانی، مهارت و تخصص پزشک، نوع و تعداد کیت مصرفی و تعداد جلسات متغیر خواهد بود.

برای آنکه اطلاعات کاملی درباره مزوتراپی به دست آورید، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16