آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / رفع خطوط و چین و چروکهای صورت با تزریق فیلر

رفع خطوط و چین و چروکهای صورت با تزریق فیلر

با گذشت زمان، پوست دچار تغییراتی می‌شود که برای بیشتر افراد خوشایند نیست. تشکیل چین و چروک روی پوست، بخشی از روند طبیعی افزایش سن در بدن است. در واقع، تغییرات سلولی ایجاد شده در اثر گذر عمر باعث ایجاد این خطوط روی پوست می‌شود. چین و چروک روی پوست همه قسمت‌های بدن ایجاد می‌شود؛ اما ممکن است در برخی قسمت‌ها به دلایل حساسیت بیشتر پوست، تماس بیشتر با نور، گرما و سرما، کار بیشتر بعضی اعضا و مواردی مشابه چین و چروک‌ها زودتر، عمیق‌تر و بیشتر ایجاد می‌شوند. وراثت و ژنتیک یکی از اصلی‌ترین عوامل در میزان و زمان ایجاد چین و چروک در اطراف است. در حال حاضر روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست و رفع خطوط صورت وجود دارد که افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب از آنها استفاده می‌کنند. تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع چین و چروک است که معمولاً از اسید هیالورونیک برای این رفع خطوط استفاده می‌شود. ترکیب اسید هیالورونیک می‌تواند کلاژن ‌سازی پوست را تحریک کرده و چروک‌های پوستی را از بین ببرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق فیلر جوانساز صورت

نحوه عملکرد فیلر در رفع چروکهای صورت

فیلرها یا پرکننده های صورت ماده ای مصنوعی یا طبیعی هستند که به داخل چین و چروک ها تزریق شده و با جمع کردن بافت صورت به کاهش این چین و چروک ها کمک می کنند.

انواع فیلر جوانساز صورت

  1. فیلرهای هیالورونیک اسید (HA) این فیلرها به گونه ای طراحی شده اند که مانند اسید هیالورونیک طبیعی تولید شده در بدن عمل کنند.
  2. فیلرهای مصنوعی این پرکننده ها حاوی مواد آزمایشگاهی هستند که به طور طبیعی در پوست وجود ندارند.
  3. پرکننده های کلاژن این فیلرها از کلاژن خالص منابع حیوانی یا کلاژن مصنوعی ساخته می شوند.
  4. فیلرهای اتولوگ این پرکننده از چربی بدن خود فرد برداشته و به ناحیه درمان مورد نظر تزریق می شود.
تزریق فیلر جوانساز صورت

بهترین فیلر جوانسازی صورت کدام است؟

استایلج (Stylage) یک برند فیلر است که توسط شرکت فرانسوی تولید می‌شود. این برند جزء برندهای معتبر فیلر در دنیا شناخته شده است و محصولات متنوعی از این برند در بازار موجود است.

رستیلن، یکی از برندهای معروف فیلر است. این فیلر بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده است و سازگاری بالایی با بافت‌های بدن دارد. استفاده از این ژل در مراکز زیبایی در سراسر جهان رایج است.

ژوویدرم نیز یک مورد از بهترین فیلر برای صورت است و توسط کشور فرانسه ساخته شده است. از این فیلر برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. ساختار ژوویدرم شبیه به کلاژن طبیعی بدن است و پس از تزریق، با گذشت زمان تجزیه شده و در بدن جذب می‌شود. بارزترین ویژگی این ژل عوارض بسیار کم و ناچیز آن است. از این ژل برای از بین بردن چین و چروک، جوانسازی پوست و بهبود ظاهر، زاویه سازی صورت و حجیم کردن گونه و لب استفاده می شود.

آلیاکسین، از تخمیر باکتریایی تولیده می‌گردد، این فیلر بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده است. از آلیاکسین برای حجم‌دهی لب، گونه‌ها، چانه و برطرف کردن سیاهی زیر چشم و چروک‌های سطح پوست استفاده می‌شود.

الانسه، نمونه دیگر از بهترین فیلر برای صورت است. از این فیلر برای از بین بردن چروک استفاده می‌شود. میکرو سفرهای پلی کاپرولاکتون و کربوکسی متیل سلولز دو ماده‌ای هستند که برای ساخت فیلر الانسه مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابل جذب بودن این فیلر از جمله ویژگی‌های آن است.

رووفیل یکی دیگر از برندهای معروف فیلر است که در کره جنوبی تولید می‌شود. این فیلر نیز بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده است. فیلر رووفیل دارای پیوندهای متقاطع در ساختار اسید هیالورونیک است. این پیوندها می‌تواند موجب افزایش ماندگاری فیلر و استحکام بیشتر در پوست شوند. رووفیل دارای انواع مختلفی همچون رووفیل اولترا، رووفیل پلاس و رووفیل فایل است.

تزریق فیلر برای رفع خطوط عمیق صورت

ابتدا پزشک، ناحیه مورد نظر را با محلول های ضدعفونی تمیز و سپس از بی حسی های موضعی برای احساس بهتر فرد استفاده می کند. همچنین اکثر فیلر ها در ترکیبات خود دارای مواد بی حسی می باشد تا فرد در هنگام تزریق دردی احساس نکند. پزشک با استفاده از سرنگ های مخصوص، فیلر را بر زیر پوست قسمت مشخص شده تزریق می کند.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر جوانسازی صورت

  1. افرادی که از مشروبات الکلی و دخانیات استفاده می کنند، باید این عادت را مدتی قبل از تزریق فیلر، کنار بگذارند.
  2. مصرف داروهای رقیق کننده و منعقد کننده خون، دو هفته قبل از تزریق فیلر ممنوع است. حتی خوراکی هایی که حاوی ویتامین E هستند را نباید مصرف کنید.
  3. در روز تزریق فیلر، صورت باید عاری از هرگونه ماده آرایشی باشد.

مراقبت های پس از تزریق فیلر جوانسازی صورت

  1. تا مدتی بعد از تزریق فیلر باید مشروبات الکلی و دخانیات را کنار بگذارید.
  2. ممکن است بعد از اتمام تزریق، درد داشته باشید. مصرف مسکن با نظر متخصص، به رفع درد کمک می کند.
  3. یکی از عارضه های جانبی تزریق فیلر، التهاب، کبودی و ورم پوست است. جایی برای نگرانی نیست؛ چون بعد از چند روز، تمامی این عوارض رفع می گردد. البته کمپرس یخ، به تسریع بهبودی کمک می کند.
  4. انجام فعالیت و ورزش های سنگین، باعث از بین رفتن تمامی زحمات شما خواهد شد، لذا تا زمانی که متخصص توصیه می کند، این فعالیت ها را کنار بگذارید.
  5. بعد از تزریق فیلر، به هیچ عنوان نباید به صورت خود فشار وارد کنید. خاراندن و ماساژ دادن، ممنوع است. حتی در زمان استراحت کردن نیز باید مراقبت نحوه خوابیدن خود باشید.
  6. مصرف آب کافی، ماندگاری فیلر را بیشتر می کند، لذا بعد از تزریق، روزانه به مقدار کافی آب بنوشید.

موارد ممنوع در استفاده از فیلرها

در صورتی که هرکدام از موارد زیر را دارید از تزریق فیلر بپرهیزید:

برای رفع خطوط صورت فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

با تزریق فیلر، میزان مناسبی از کلاژن به هر ناحیه ای که دچار چین و چروک شده است و یا نیاز به برجسته شدن دارد، تزریق می شود. میزان کلاژن موجود در ژل به مرور زمان کلاژن سازی پوست را بهبود بخشیده و کمک می کند پوستی شاداب و عاری از چین و چروک داشته باشید؛ اما بوتاکس نوعی سم است که از آن برای فلج کردن عضلات صورت استفاده می شود. در حقیقت این سم نوعی باکتری است که عوارضی برای آن گزارش نشده است. با تزریق بوتاکس عضلات فلج شده و حرکتی از خود نشان نمی دهند، بدین ترتیب خطوطی بر روی پوست صورت تشکیل نمی شود. به طور کلی، بوتاکس برای افرادی مناسب است که در حالت عادی صورتشان عاری از چین و چروک است و تنها در هنگام خندیدن و یا حرکات مختلف این خطوط نمایان می شوند. در مقابل، فیلر برای افرادی مناسب است که پوستشان در حالت عادی دارای خطوط ریز و درشت است.

هزینه تزریق فیلر جوانساز صورت

قیمت تزریق فیلر جوانساز صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه تزریق به نوع فیلر تزریق شده، میزان چروک‌ها و عمق آنها و دستمزد پزشک بستگی دارد.

عوارض تزریق فیلر جوانساز صورت

برای آنکه بدانید تزریق چربی چیست و چه کاربردهایی دارد ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16