آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / آیا زشت شدن صورت بعد از تزریق چربی واقعیت دارد؟

آیا زشت شدن صورت بعد از تزریق چربی واقعیت دارد؟

تزریق چربی یک تکنیک مؤثر برای جوانسازی صورت است که عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که طی آن چربی از بافت‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش‌های مختلفی پاکسازی و خالص‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. یکی از نگرانی ها و دغدغه افراد متقاضی این پروسه این است که آیا امکان دارد صورت بعد از انجام پروسه انتقال چربی زشت شود؟ در این خصوص باید بگوییم این احتمال وجود دارد که بعد از تزریق چربی صورت شما تورم یا کبودی را تجربه کنید که این عوارض جانبی رایج بوده و با رعایت برخی نکات درمان می شوند. هفته اول بعد از انجام تزریق چربی به علت تورم و التهاب ایجاد شده، افراد از نتایج درمان راضی نیستند. در نهایت پس از هفته سوم و با طبیعی شدن صورت، می‌توانید نتایج تقریبی را مشاهده کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل زشت شدن صورت پس از تزریق چربی

به صورت کلی افرادی که به دلیل زشت شدن صورت بعد از تزریق چربی به پزشک مراجعه می‌کنند شامل چندین دسته هستند. دسته اول افرادی هستند که به دلیل پر بودن بیش از حد صورت و عدم جذب چربی مورد انتظار، احساس زشت بودن دارند که این موضوع در اکثر مواقع با گذشت زمان برطرف خواهد شد، پر بودن و تورم بیش از اندازه صورت تا سه هفته بعد از تزریق چربی طبیعی است.

دسته دوم شامل افرادی هستند که به دلیل متابولیسم بدن خودشان، جذب چربی بیش از حد صورت گرفته و حفره‌های متعددی در صورت خود مشاهده می‌کنند که این افراد نیز باید برای بهبود شرایط خود حتماً به پزشک مراجعه کنند و در صورت نیاز یک جلسه تمدید انجام دهند. این اتفاق ممکن است به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق مانند نحوه خوابیدن، ماساژ صورت و غیره نیز ممکن است، رخ دهد.

دسته سوم افرادی هستند که پس از تزریق چربی صبور نیستند و به بدن خود اجازه طی کردن روند درمان را نمی‌دهند. ورم، کبودی و قرمزی پوست بعد از تزریق چربی کاملاً رایج است و نباید در هفته‌های اول انتظار چندانی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم صبر کنید و پس از گذشت دو هفته تا یک ماه، نتیجه نهایی را مشاهده کنید.

شما می توانید برای تزریق چربی با بهترین و زیباترین نتایج، به دکتر ایمان نیکخو مراجعه نمایید. تزریق چربی توسط دکتر نیکخو علاوه بر رعایت کلیه اصول صحیح استخراج و انتقال چربی، به دلیل شناخت ایشان نسبت به آناتومی چهره، با حداکثر تناسب انجام می شود.

تورم وکبودی صورت پس از تزریق چربی

در 7 روز اول، بروز ورم و کبودی در محل تزریق و برداشت چربی محتمل است. در این راستا می توانید ناحیه تحت تأثیر اثرات جانبی مذکور را به آرامی ماساژ دهید تا از شدت تورم موجود کاسته شود. استفاده از کمپرس یخ جهت تسکین درد و ورم نمود یافته ،یکی از موارد مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت می باشد.

زشت شدن صورت بعد از تزریق چربی

عفونت پس از تزریق چربی به صورت

همانند هر نوع جراحی دیگر، تزریق چربی نیز ممکن است موجب بروز عفونت در محل تزریق شود. علل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. از جمله رایج ترین علل عفونت عبارتند از:

عدم تقارن صورت پس از تزریق چربی

عدم تقارن پس از تزریق چربی به عنوان یکی از مهمترین معضلات تزریق چربی شناخته می شود. این مشکل به دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. از جمله مهمترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تزریق غیر اصولی: اولین و عمده ترین عامل در عدم تقارن پس از تزریق چربی مراجعه به فرد غیر متخصص است. مانند تمامی روش های درمانی زیبایی محور، تزریق چربی نیاز به دانش و تخصص دارد. پزشک متخصص از نحوه استفاده اصولی از کانولا، حجم چربی مورد نیاز با توجه به عمق مشکل پوست و همچنین نحوه تزریق با توجه به سن و نوع پوست فرد متقاضی آگاه است. مطمئناً این مهارت و آگاهی موجب می شود که شاهد تقارن پس از تزریق چربی در ناحیه تحت درمان باشیم.

کیفیت چربی استخراج شده: در تزریق چربی عموماً چربی مورد نیاز از قسمت هایی از بدن استخراج می شود که حجم چربی به سختی از بین می رود. برای مثال چربی ران ها، پهلو و شکم که خیلی دیر از بین می روند برای تزریق چربی مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت چربی مورد استفاده نیز نقش مهمی در تقارن پس از تزریق چربی دارد.

مراقبت پس از تزریق چربی: یکی دیگر از مواردی که در تقارن پس از تزریق چربی تأثیرگذار است، مراقبت های لازم پس از تزریق است. بسیاری از متخصصان معتقد هستند پس از تزریق چربی باید از ورزش های سنگین و همچنین رژیم های غذایی خودسرانه اجتناب کرد. این موارد می تواند موجب کاهش حجم چربی تزریق شده و عدم قرینگی گردد.

افتادگی صورت پس از تزریق چربی

اگرچه تزریق چربی به صورت به طور مستقیم باعث افتادگی پوست نمی شود؛ اما برخی عوامل می توانند خطر افتادگی پوست پس از این روش را افزایش دهند. این عوامل عبارتند از:

مراقبت های لازم پس از تزریق چربی به صورت

  1. به مدت 7 الی 10 روز، از فشار وارد آوردن یا ماساژ دادن موضعی که چربی به آن تزریق شده، خودداری نمایید.
  2. اندامی که از آن چربی برداشت شده را با باند کشی یا گن مخصوص بپوشانید.
  3. در هفته های اول پس از این فرایند در زمان استراحت و خواب به کمک چند بالش سرتان را بالاتر از حد معمول قرار دهید.
  4. طی روزهای ابتدایی پس از تزريق چربي، انجام فعالیت های سنگین ممنوع است؛ اما پیاده روی آهسته و انجام امور روزمره مانعی ندارد.
  5. جهت رفع سریع تر تورم، از مصرف زیاد نمک اجتناب نمایید.
  6. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم تابش آفتاب پرهیز کنید.
  7. تا 3 هفته از قرار گرفتن در زیر دوش آب گرم و رفتن به سونا خودداری نمایید.

آیا ماساژ صورت پس از تزریق چربی درست است؟

انجام ماساژ صورت در طول 2 هفته اول پس از تزریق چربی به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ اما پس از 2 هفته اگر نقاط خاصی از صورت تورم بیشتری نسبت به مقابل دارند با هماهنگی پزشک می توانید روی نقاط را ماساژ داده و روی آنها فشار بیاورید.

روش های تخلیه چربی صورت

در صورتی که پزشک، شما را کاندید مناسبی برای تخلیه چربی تزریق شده تشخیص دهد، در انتخاب روش مناسب برای انجام این کار به شما کمک خواهد کرد. بهترین روش‌های تخلیه چربی عبارتند از:

تزریق آنزیم حل کننده چربی

آنزیم درمانی یکی از روش‌های مدرن برای رفع عوارض احتمالی پس از تزریق (عدم تقارن، تزریق بیش از حل و کیستی شدن چربی‌ها) است. در این روش از آنزیم های مختلفی مانند هیالورونیداز، لیپاز، کلاژناز و لیاز به روش تزریق زیر جلدی استفاده می‌شود. هر یک از این آنزیم‌ها بدون تأثیر منفی بر سایر قسمت‌های بدن می‌توانند چربی‌های اضافی را از بین ببرد. این روش با درد کمی همراه است. پزشک، محلول آنزیمی را با استفاده از سوزنی بسیار نازک به محل مورد نظر تزریق می‌کند. برای کاهش دردهای احتمالی در حین تزریق، استفاده از یخ یا کرم‌های بی‌حسی ضروری است. برای تسریع فرایند و بهبود زهکشی لنفاوی باید محل تزریق را تا چند روز ماساژ دهید.

تخلیه چربی با لیزر

دومین روش تخلیه چربی تزریق شده، استفاده از لیزر با طول موج معین است. این روش کاملاً کم تهاجمی بوده و علاوه بر رفع عدم تقارن ناشی از تزریق در درمان افتادگی و شل شدن پوست مؤثر خواهد بود. در این روش از دو نوع لیزر با طول موج‌های 924 و 975 نانومتر استفاده می‌شود. لیزر 924 نانومتری مسئولیت ذوب و تجزیه چربی‌های اضافی را برعهده دارد؛ اما لیزر 975 نانومتری به سفت شدن پوست کمک می‌کند. انتقال انرژی لیزر از طریق یک کانول بسیار ظریف همراه با فیبر نوری انجام می‌شود. فیبرنوری لیزر را به بافت چربی رسانده، سبب گرم و ذوب شدن آن خواهد شد.

تخلیه چربی تزریق شده به روش لیپوساکشن

این روش روش تهاجمی تر بوده و عموماً به بیهوشی نیازمند است. در این روش لوله ساکشن به محل تزریق وارد شده و چربی اضافه را خارج میکند. این روش اگرچه سریع بوده، اما خطرات و معایب خود را به همراه دارد.

راه های کاهش عوارض تزریق چربی صورت


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16