آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / تزریق فیلر خط اخم مزایا، معایب، زمان ماندگاری و هزینه

تزریق فیلر خط اخم مزایا، معایب، زمان ماندگاری و هزینه

یکی از عوامل مؤثر در زیبایی چهره، برخورداری از پوستی یکدست، شفاف و صاف است. عوامل متعددی سبب ایجاد چین و چروک یا خطوط بر روی پوست صورت می شوند که ناحیه ی بین دو ابرو و پیشانی جزء مناطق مستعد ایجاد چروک می باشند. به خطوط بین چشم و بالای ابروهای فرد، خط اخم گفته می شود که به علل مختلف از جمله، اخم کردن، سیگار کشیدن و پیری ایجاد می شود. درمان خط اخم می تواند برای بیمارانی که از تأثیرات منفی اخم بر چهره رنج می برند یا افرادی که مایل هستند به سادگی اثرات پیری را معکوس کنند، مفید باشد. خطوط اخم مداوم یا عمیق اغلب ممکن است باعث شود افراد عصبانی، تحت فشار، خسته یا نگران به نظر برسند. تزریق فیلر خط اخم یک راه درمانی برای رفع این مشکل است. فیلر یا پرکننده های پوستی موادی هستند که اغلب برای اصلاح جای زخم، خط، چین خوردگی و سایر فرورفتگی های پوست استفاده می شوند. آنها نوعی بافت نرم هستند که برای تزریق پوست به منظور بهبود ظاهر طراحی شده اند. به طور کلی، آنها از انواع مختلفی از مواد مصنوعی و طبیعی ساخته شده اند و بسته به میزان استفاده در استانداردهای مختلفی توسعه یافته اند. رایج‌ترین و محبوب‌ترین ماده پرکننده مورد استفاده در زیر چشم، اسید هیالورونیک است. به همین دلیل با تزریق اسید هیالورونیک به صورت، آبرسانی به پوست تقویت شده و نتایج شادابی پوست را به خوبی مشاهده خواهید کرد و خط اخم رفع خواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق فیلر خط اخم

بعد از تزریق فیلر خط اخم، نتایج اولیه روی پیشانی شما در زمان نسبتاً کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود. این درحالی است که درمان‌های تهاجمی به زمان زیادی برای ایجاد نتایج روی پوست نیاز خواهند داشت. همچنین در روش تزریق فیلر خط اخم هیچ بخیه، زخم یا مواردی مثل آن روی پیشانی شما وجود نخواهد آمد.

تزریق فیلر در چند دقیقه انجام می شود و پس از تزریق می‌توانید به فعالیت های خود برگردید.

عوارض تزریق فیلر بسیار محدود است. این تزریق اگر با رعایت اصول بهداشتی و توسط پزشک ماهر انجام شود، هیچ خطری ایجاد نخواهد کرد.

نحوه تزریق فیلر خط اخم

در ابتدا شما توسط پزشک مشاوره می شوید و پس از بررسی های لازم و در صورت داشتن شرایط تزریق فیلر خط اخم برای شما انجام می شود. مراحل تزریق فیلر خط اخم شامل موارد زیر است:

فیلر خط اخم

مراقبت های قبل از تزریق ژل اخم

مراقبت های بعد از تزریق ژل اخم

میزان اثرگذاری فیلر خط اخم

مدت زمان تأثیر تزریق فیلر در همان لحظات ابتدایی انجام عمل زیبایی به طور قابل توجهی ملموس است؛ اما به مرور زمان فیلرها با بافت مورد نظر تطبیق پذیرفته و نتیجه خود را به عینه برای افراد به نمایش خواهد گذاشت. به طور معمول همه افراد تا 3 روز اول بعد از تزریق نتیجه چشمگیری را مشاهده خواهند نمود؛ اما تا سپری شدن کامل دوره نقاهت کوتاه مدت اثرگذاری نهایی برای افراد قابل مشاهده خواهد بود. البته که اقدامات ضروری و مهمی وجود دارد که افراد با رعایت اصولی و صحیح آن می توانند مشاهده نتیجه را تسریع بخشیده و برای سلامت خود اقدام مهمی به عمل آورند.

ماندگاری ژل خط اخم چقدر است؟

ماندگاری تزریق ژل خط اخم به عوامل متعددی همچون ناحیه مورد نظر و عمق خطوط، نوع و برند ژل تزریقی، سیستم بدن افراد و نحوه ی مراقبت بعد از تزریق ژل وابسته می باشد؛ اما به طور کلی، تزریق ژل به خط اخم از دوام حداقل 6 ماه تا حداکثر 24 ماه برخوردار می باشد. ژل تزریق شده با گذشت زمان به مرور جذب بافت پوست شده و سبب کمک به فرآیند کلاژن سازی نیز می شود.

فیلر خط اخم برای چه کسانی مناسب نیست؟

تزریق ژل روشی کاملاً بی خطر و علمی است؛ ولی استفاده از آن برای افراد خاصی توصیه نمی شود. در صورتی که شما در یکی از گروه های زیر قرار می گیرید تا زمان درمان کامل و رفع مشکل خود از تزریق ژل خودداری کنید.

معایب و عوارض تزریق فیلر خط اخم

  1. در موارد بسیاری، افراد پس از تزریق فیلر خط اخم دچار کبودی می شوند. این کبودی یکی از عوارض طبیعی و بی خطر تزریق ژل خطوط اخم است که بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.
  2. ناحیه ای که تزریق در آن انجام شده دچار تورم می شود که برطرف شدن این تورم تا 48 ساعت طول خواهد کشید.
  3. گاهی اوقات در بعضی از بیماران خط اخم در یک طرف صورت بهتر از طرف دیگر برطرف می شود و صورت فرد نامتقارن می شود که البته این امر معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که بیمار قبل از تزریق نیز در پیشانی خود عدم تقارن داشته است.
  4. نکروز (انسداد رگ های خونی، ایجاد اختلال در خون رسانی به پوست) یکی از عوارض نادر پس از انجام تزریق فیلر خط اخم است. این امر موجب ایجاد اسکار در پوست فرد نیز می شود.
  5. از دست دادن بینایی که بسیار نادر است.
  6. عفونت پس از تزریق فیلر بسیار نادر است؛ اما همیشه با ورود هر سوزنی به بدن امکان بروز عفونت وجود خواهد داشت.

هزینه تزریق ژل و فیلر خط اخم

عوامل متعددی وجود دارند که روی هزینه‌ی تزریق ژل به خط اخم تأثیر می‌گذارند. شدت مشکل خط اخم، تجربه‌ی متخصص، موقعیت جغرافیایی کلینیک و دوز ژل مصرفی روی هزینه‌ی تزریق ژل برای خط اخم تأثیر خواهند گذاشت.

برای آشنایی با علت کوچک شدن و نیمه باز ماندن چشم پس از بلفاروپلاستی ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16