آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تفاوت مزوژل و مزوتراپی در جوانسازی صورت

تفاوت مزوژل و مزوتراپی در جوانسازی صورت

با افزایش سن، به مرور مشکلاتی نیز بر روی پوست ایجاد می شوند که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. چین و چروک، شل شدن و افتادگی پوست از این نوع مشکلات هستند. برای جوانسازی پوست راهکارهای جدید ایجاد شده است که می توان به مزوتراپی و مزوژل اشاره کرد. مزوژل روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود. در تهیه مزوژل از اسید هالورونیک هایی استفاده می شود که غلظت بالایی دارد؛ اما خاصیت حجم دهندگی ندارند. مزوژل حاوی مواد معدنی و گیاهی، آنزیم ها، پروتئین ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای هالورونیک است. هدفی که مزوژل دنبال می کند، بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست است. مزوتراپی نیز یکی از روش های نوین غیر تهاجمی در حفظ جوانی و زیبایی پوست و مو می باشد. در این روش می توان با استفاده از سوزن های مخصوصی به تزریق مستقیم داروهای بیولوژیک مانند انواع ویتامین ها، آنزیم ها و داروهای هورمونی، مواد معدنی و عصاره های گیاهی به مناطق مختلفی از پوست پرداخت. یکی از تفاوت های اصلی بین مزوتراپی و مزوژل وجود میزان مختلفی از هیالورونیک اسید در آن است. از لحاظ ماندگاری مزوژل به نسبت مزوتراپی به دلیل دارا بودن میزان زیادی از هیالورونیک اسید طولانی تر است. در هر دو روش پس از مدت کوتاهی و با کمترین تعداد جلسات می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

تفاوت مزوتراپی و مزوژل در کاربرد آنها

کاربرد مزوتراپی:

کاربرد مزوژل:

تفاوت مزوتراپی و مزوژل از لحاظ مزایا

مزایای مزوتراپی:

مزوتراپی و مزوژل

مزایای مزوژل:

تفاوت مزوتراپی و مزوژل در ماندگاری

مدت اثر مزوتراپی از 6 الی 12 ماه می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید عواملی مانند انتخاب مواد مزو، تعداد جلسات درمانی و … در دریافت نتیجه و مدت اثر گذاری بسیار مؤثر می باشد.

ماندگاری مزوژل، بستگی به ویژگی‌های پوست فرد متقاضی، نوع آسیب و برند مزوژل مورداستفاده دارد؛ اما در بیشتر افراد این تزریق بین 6 تا 9 ماه ماندگاری خواهد داشت.

تفاوت تعداد جلسات مزوتراپی و مزوژل

معمولاً تعیین تعداد جلسات مزوتراپی صورت به وضعیت پوستی شما بستگی دارد تا پزشک تشخیص دهد برای درمان چند جلسه لازم است؛ اما به طور کلی تعداد جلسات مزوتراپی صورت متوسط بین 4 تا 6 جلسه است که فاصله بین جلسات بین 10 تا 14 روز است.

در روش مزوژل، بسته به شدت آسیب و ویژگی‌های پوست، ممکن است نیاز به جلسات بیشتری وجود داشته باشد. به‌طورکلی در بیشتر افراد 3 تا 4 جلسه تزریق با فاصله‌های حدوداً یک ماهه کافی است و نتایج مطلوب به دست می‌آید.

تفاوت مزوتراپی و مزوژل در هزینه

عوامل متعددی سبب افزایش یا کاهش قیمت هر دو روش می شود. برای مثال، برند محصول، حجم مواد مصرف شده، تعداد جلسات، اجرت کار پزشک و تیم همراه، موقعیت جغرافیایی و ... همه می تواند سبب نوسان قیمت شوند.

مزوتراپی بهتر است یا مزوژل؟

ماده اصلی تشکیل دهنده مزوتراپی از مواد مغذی، ویتامین ها و هیالورونیک اسید می باشد که با تزریق این مواد به پوست، تغییرات شگفت انگیزی رخ خواهد داد. تزریق این مواد با سوزن های بسیار ریز به دفعات زیاد صورت می گیرد که باعث تحریک کلاژن سازی و آبرسانی کامل پوست خواهد شد. یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست، تزریق مزوژل می باشد. ترکیب مواد مزوژل بسیار غلیظ تر از مزوتراپی بوده بنابراین اثر گذاری آن نیز بیشتر می باشد. این متد زیبایی در کاهش چین و چروک پوست تأثیر بسیار زیادی دارد، لذا بسیاری از افراد این متد را برای جوانسازی پوست خود برمی گزینند.تشخیص اینکه مزوتراپی یا مزوژل برای پوست شما مناسب است به عهده پزشک می باشد، بنابراین با مشاوره با پزشک می توانید به این پرسش پاسخ مناسبی دهید.

بین مزوتراپی و مزوژل کدام یک عوارض کمتری دارد؟

از عوارض جانبی مزوتراپی می توان به قرمزی، کبودی، خارش و حساسیت اشاره کرد؛ اما در مزوژل ممکن است کبودی و تورم کمی در پوست ایجاد شود که طی چندین روز برطرف می شود.

اساسی ترین تفاوت مزوتراپی با مزوژل

اصلی ترین تفاوت مزوتراپی و مزوژل، وجود کلاژن و به میزان 48% ترکیبات اسید هیالورونیک در ترکیبات مزوژل است که باعث شده قابلیت پر کنندگی مزوژل بسیار بیشتر از مزوتراپی باشد. از دیگر تفاوت ها این است که مزوژل برای جایگزینی کلاژن از دست رفته پوست و پیشگیری از پیری پوست بسیار مؤثرتر از مزوتراپی است.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16