آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / آیا هایفو برای رفع جای جوش مناسب است؟

آیا هایفو برای رفع جای جوش مناسب است؟

یکی از متداول ترین عارضه های پوستی که تعداد افراد زیادی به آن مبتلا هستند، جای جوش است. بسیاری از اوقات جای جوش بر روی صورت افراد باقی می ماند و باعث می شود که زیبایی پوست و چهره کاهش پیدا کند. یکی از راه‌های مؤثر برای برطرف کردن این مشکلات پوستی، هایفوتراپی است. هایفوتراپی برای جای جوش می تواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا انرژی که اشعه فراصوت در هایفوتراپی تولید می کند باعث می شود تا بافت پوست گرم شود که نتیجه این گرما می تواند سلول های مرده را از بین ببرد، کلاژن سازی را در پوست افزایش بدهد و جای جوش را به خوبی از بین ببرد. در هایفوتراپی هیچ گونه جراحی بر روی پوست شما انجام نمی شود و تنها از اشعه استفاده می گردد که این اشعه تأثیر به سزایی بر روی پوست می گذارد و با کمک آن می توان در سریع ترین زمان ممکن بدون نقاهت و درد و خونریزی به پوست ایده آل خود دست پیدا کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

آکنه چیست؟

فولیکول های مو با فراوانی بیش از حد سلول های طبیعی پوست مسدود می شوند. این سلول‌ها با سبوم (ماده چربی) ترکیب می‌شوند. غدد تولید کننده سبوم که به غدد سباسه معروف هستند در دوران نوجوانی بزرگ می شوند و تولید سبوم افزایش می یابد. افزایش تولید سبوم باعث رشد بیش از حد باکتری به نام کوتی باکتریوم (پروپیونی باکتریوم) آکنه می شود که به طور معمول روی پوست زندگی می کند. التهاب در نتیجه رشد بیش از حد باکتری یا عوامل دیگر رخ داده که می تواند منجر به پارگی فولیکول و تشکیل جوش قرمز یا حساس شود.

برای آشنایی با علت کوچک شدن و نیمه باز ماندن چشم پس از بلفاروپلاستی ، روی لینک کلیک کنید.

انواع آکنه

مزایای هایفوتراپی جای جوش

هایفوتراپی جای جوش

نحوه تاثیرهایفوتراپی برای درمان آکنه

دستگاه هایفو یک دستگاه درمانی است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا به درمان آکنه کمک می‌کند. این دستگاه ابتدا به پوست شما گرمایی می‌دهد و سپس به آن امواج صوتی را تحویل می‌دهد. این امواج صوتی سبب تولید گرمایش داخلی پوست شما می‌شوند و باعث کاهش التهاب و باکتری‌های موجود در پوست شما می‌شوند. برخلاف داروهای درمان آکنه و جوش، دستگاه هایفوتراپی برای درمان آکنه بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده می‌شود. همچنین این دستگاه به صورت موضعی بر روی پوست شما عمل می‌کند و نیازی به درمان سیستمیک ندارد. هایفوتراپی به لایه های سطحی و میانی و عمقی پوست به خوبی نفوذ می کند در نتیجه می تواند بر روی جای جوش تأثیر زیادی بگذارد. افزایش کلاژن در پوست با هایفو به بهبود جای جوش کمک زیادی می کند.

نحوه هایفوتراپی جای جوش

در این روش ابتدا پزشک، ناحیه تحت درمان را شناسایی و آن را تمیز می کند. سپس با استفاده از کرم بی حس کننده بی حسی موضعی انجام می شود. پزشک، ژل مخصوصی را روی پوست استعمال کرده و دستگاه روی پوست شما قرار می گیرد و روند درمان از این طریق آغاز می شود. امواج اولتراسونیک با پالس های کوتاه به ناحیه مورد نظر ارسال می شود.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی اسکار و آکنه

هایفوتراپی جای جوش مناسب چه کسانی است؟

به طور کلی این روش برای آقایان و خانم‌هایی که به دنبال جوانسازی و برطرف کردن آکنه خود هستند، گزینه مناسبی است.

مدت زمان نتیجه دهی هایفوتراپی جای جوش

تأثیر هایفو بر روی پوست به مدت 4 هفته بعد از انجام هایفوتراپی با توجه به نوع پوست و مهارت فردی متخصص آشکار می‌گردد. در واقع زودتر از 4 یا 6 هفته نمی توان از بروز نتایج را در این روش خاص آگاه شد؛ چراکه می بایست به پوست و سلول های تولید کننده کلاژن و الاستین این فرصت را بدهید که بعد از تحریک توسط امواج التراسوند به تولید کلاژن بپردازند.

روش های پیشگیری از بروز آکنه

معایب هایفوتراپی جای جوش

پس از انجام هایفو، بسته به ماهیت پوست، ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید، این علائم در عرض چند ساعت فروکش خواهند کرد.

با اینکه بلافاصله بعد از هایفوتراپی نتایج این روش قابل مشاهده اند؛ اما ممکن است پس از 2 تا 3 ماه نتایج نهایی مشاهده شود. دلیل این امر این است که کلاژن سازی پوست به زمان نیاز دارد تا وظیفه بازسازی خود را برای تقویت بافت پوست انجام دهد و درخشش جوانی پوست و شفافیت آن را افزایش دهد.

درمان هایفو یک درمان یکباره نیست و برای دستیابی به نتایج مطلوب توصیه می شود چندین درمان (حداکثر 3 یا 4 جلسه) را انجام دهید.

هزینه هایفوتراپی جای جوش

هزینه هایفوی جوش به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است این هزینه در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی از فاکتورهای مؤثر بر روی هزینه هایفو شامل وضعیت و شرایط پوستی، تعداد جلسات مورد نیاز و … می‌‎باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16