آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / تزریق مزوژل برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم

تزریق مزوژل برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم

گود افتادگی و تیرگی اطراف چشم می‌تواند زیبایی چشم ها را تحت تأثیر قرار دهد. زمانی که به هر علتی میزان ملانین تولید شده در پوست اطراف چشم بیشتر شود، باعث تیره تر دیده شدن پوست اطراف چشم می شود. تزریق مزوژل در نواحی اطراف چشم، یکی از آسان ترین و کم خطرترین روش های درمانی نوین برای حل مشکلات زیر چشم است. نتایج تزریق مزوژل زیر چشم، بلافاصله پس از درمان مشخص می شود و از ماندگاری بالایی برخوردار است. در روند تولید و تزریق مزوژل از موادی مانند هیالورونیک اسید، آنتی اکسیدان، مواد معدنی، آمینو اسید، کو آنزیم و ویتامین استفاده می شود. مواد موجود در مزوژل به شادابی، ترمیم، تحریک کلاژن سازی، تقویت، استحکام و جوانسازی پوست و نیز خون رسانی به بافت های آن کمک می کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل تیرگی دور چشم

علت سیاهی دور چشم به یک مورد محدود نمی‌شود. عوامل مختلفی در بروز سیاهی زیر چشم به میان است. از جمله این موارد باید به این گزینه‌ها دقت کنید:

پیشگیری از سیاهی دور چشم

  1. مصرف نمک را به حداقل برسانید. مصرف بیش از حد نمک، سرعت تیره شدن اطراف چشم را بالا می‌برد.
  2. مواد غذایی غنی از ویتامین مصرف کنید. همیشه ویتامین‌ها تأثیر چشمگیر در شادابی چهره و زیباتر شدن ایفا می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات، منابع غنی از ویتامین‌ها هستند.
  3. بدن را از کم آبی نجات دهید. کم‌آبی نه تنها به تیره شدن پوست دور چشم دامن می‌زند، بلکه سلامت کل پوست صورت را تهدید خواهد کرد. حتماً روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا پوستی شاداب داشته باشید.
  4. به موقع و به اندازه بخوابید. کم‌خوابی و خواب نامنظم، مشکلات پوستی را تشدید می‌کند و یک خطر جدی برای سلامت پوست صورت شما خواهد بود.
  5. از لوازم آرایش استاندارد استفاده کنید. برای پوست دور چشم یک ضد آفتاب مخصوص بخرید و با عینک آفتابی، آن را از تأثیر منفی تابش اشعه فرابنفش حفظ کنید.
  6. دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی ممنوع. سیگار کشیدن سریع‌تر از چیزی که تصور می‌کنید، کل پوست صورت به‌خصوص پوست اطراف چشم را تیره و کدر می‌کند.
  7. ورزش را به برنامه زندگی خود اضافه کنید. ورزش به کاهش استرس شما کمک کرده و روند دفع سموم بدن را تسریع می‌کند. آرامش و سلامت بدن، بی‌شک روی شفافیت و سلامت پوست صورت شما نمایان خواهد شد.

اثرات مزوژل در رفع تیرگی دور چشم

در این روش با رساندن مستقیم مواد مغذی به مزودرم که عمیق‌ترین لایه پوست است، دسترسی به مواد مورد نیاز و رگ‌های خونی را ممکن می‌کند. در نتیجه منجر به جوانسازی و بازسازی بافت پوست می‌شود. پزشک برای تزریق مزوژل زیر چشم از سوزن‌های نازک استفاده می‌کند. با تزریق این مواد کانال‌های ریزی در حد میکرو در پوست ایجاد می‌شود که بدن آنها را به عنوان یک آسیب کوچک تلقی می‌کند و گروهی از گلبول‌های قرمز خون (RBC) را برای بهبود این ناحیه به آنجا می‌فرستد. این حالت به معنای بهبود فوری گردش خون غنی از اکسیژن به منطقه تزریق است. با سالم شدن این مویرگ‌ها و اکسیژن‌رسانی بهتر، سیاهی دور چشم از بین می‌رود. مزوژل زیر چشم همچنین سلول‌های فیبروبلاست را فعال می‌کند. فیبروپلاست‌ها تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید را تحریک می‌کنند که مسئول خاصیت ارتجاعی و سفت بودن پوست هستند. هرچه میزان تولید این مواد در بدن بیشتر باشد، پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

نحوه درمان سیاهی زیر چشم با تزریق مزوژل

ابتدا پزشک ناحیه موردنظر را به طور موضعی بی حس می‌کند، در نتیجه بیمار دردی را متوجه نمی‌شود. سپس پزشک ماده تزریقی را با زاویه مناسبی وارد لایه میانی پوست زیر چشم می‌نماید. ابتدا کمی از ماده را تزریق نموده تا واکنش بیمار را بسنجد. سپس در صورتی‌ که بیمار حساسیتی را نشان ندهد، آرام آرام باقی مواد را وارد پوستش می‌کند. این فرایند حداکثر 30 دقیقه طول می‌کشد و پزشک مجرب می‌داند که چه اندازه ماده وارد پوست زیر چشم کند.

درمان تیرگی دور چشم با مزوژل

مراقبت پس از تزریق مزوژل

پس از تزریق می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین مزوژل برای رفع سیاهی زیر چشم

تعداد جلسات رفع سیاهی دور چشم با مزوژل

یک برنامه تزریق مزوژل در پوست شامل سه جلسه درمانی با فواصل 2 تا 4 هفته ‌ای می باشد.

آیا رفع تیرگی زیر چشم با تزریق مزوژل ماندگار است؟

ماندگاری تزریق مزوژل زیر چشم با توجه به سرعت متابولیسم بدن و میزان تزریق در افراد مختلف، متفاوت می‌باشد؛ اما به طور میانگین ماندگاری نتایج تزریق حدود 12 تا 18 ماه می‌باشد.

کاندیدای نامناسب رفع سیاهی زیر چشم با مزوژل

هرچند تزریق مزوژل یک روش درمانی بی خطر است؛ اما استفاده از این روش در افراد زیر توصیه نمی شود:

عوارض تزریق مزوژل دور چشم

استفاده از مزوژل، عوارض خطرناکی نداشته است و صرفاً برخی عوارض جانبی کوتاه‌مدت مشاهده شده است که در گذر زمان برطرف شدند. به طور کلی تزریق مزوژل ممکن است موجب کبودی، ورم، قرمزی، آلرژی و شاید عفونت خفیف شود. با این حال اگر تزریق توسط پزشک و در یک کلینیک معتبر انجام شود، احتمال بروز عوارض جانبی نیز کاهش خواهد یافت.

هزینه رفع تیرگی دور چشم با مزوژل

هزینه تزریق مزوژل به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16