آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / برای آگاهی کامل از تزریق چربی به باسن این مطلب را بخوانید

برای آگاهی کامل از تزریق چربی به باسن این مطلب را بخوانید

فرم و تناسب باسن یکی از فاکتورهای مهم در جذابیت اندام زنان است. اخیراً متد‌های جدیدی برای افزایش حجم و فرم دهی باسن به کار می روند که یکی از آنها تزریق چربی به باسن است. تزریق چربی به باسن نوعی عمل زیبایی است که برای افزایش حجم و فرم دادن به باسن استفاده شده و باعث لیفت باسن و رفع افتادگی آن نیز می‌شود. تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که طی آن چربی از بافت‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش‌های مختلفی پاکسازی و خالص‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. این عمل نسبت به دیگر اعضای بدن به مقدار چربی بیشتری دارد، بنابراین باید ناحیه ای برای برداشت چربی انتخاب شود که ذخیره لازم را داشته باشد. برخی از جراحان، 30 درصد بیش از حد لازم چربی در باسن تزریق می کنند. انجام این کار با هدف جبران چربی هایی است که ممکن است توسط بدن جذب شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق چربی به باسن

تزریق چربی مزیت‌های زیادی دارد، از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید: همه چیز درباره تزریق چربی

نحوه انجام تزریق چربی به باسن

تزریق چربی در حال حاضر یکی از روش‌های جدید تغییر اندازه و فرم باسن است که نیاز به پروتز ندارد. به‌منظور بزرگ کردن باسن و فرم دهی آن با روش تزریق چربی، پزشک معمولاً در سه مرحله کار را پیش می‌برد:

  1. در قدم اول چربی به کمک لیپوساکشن از قسمت‌هایی از بدن نظیر شکم، پهلو، ران و… استخراج می‌شود.
  2. در مرحله بعدی لازم است تا چربی برداشت شده صاف و خالص (تصفیه) شود تا برای انتقال مشکلی نداشته باشد.
  3. در مرحله سوم برای انتقال و تزریق چربی و انجام جراحی، پزشک روی برخی از نقاط خاص باسن برش کوچکی ایجاد می‌کند. این برش‌ها بعد از جراحی به‌سرعت بهبود خواهند یافت و قابل‌مشاهده نخواهند بود.
  4. در این روش جراحی نیازی به بستری یا بیهوشی مراجعه‌کننده نیست؛ ولی بسته به شرایط تزریق گاهی اوقات از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.
تزریق چربی به باسن

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی به باسن

کاندیدای مناسب تزریق چربی به باسن

  1. افرادی که میزان چربی مناسب و لازم برای تزریق به باسن را داشته باشند.
  2. افرادی که پوست باسن سالم داشته باشند یعنی پوستشان خاصیت ارتجاعی و کششی مناسب را داشته باشد.
  3. افرادی که توانایی رعایت و کمتر نشستن روی باسن در دوره نقاهت را داشته باشند.
  4. افرادی که دخانیات مصرف نمی کنند.
  5. افرادی که نمی خواهند کاشت ایمپلنت و پروتز انجام دهند.

تعداد جلسات تزریق چربی به باسن

تعداد دفعات و زمان ترمیم تزریق چربی کاملاً به تکنیک و مهارت پزشک وابسته است. در حالت کلی تزریق چربی در 1 الی 6 جلسه توسط پزشک متخصص و در کلینیک انجام می‌شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج بالقوه در برخی از مواقع پزشک می‌تواند با توجه به شرایط بدنی بیمار و با صلاح‌دید خود در چند جلسه تزریق چربی را انجام دهد تا به هدف مورد نظر زیباجو دست پیدا کند.

ماندگاری تزریق چربی به باسن

در این روش از سلول‌های چربی خود فرد استفاده می‌شود، این سلول‌ها قادر هستند برای مدت طولانی زنده بمانند و نتیجه‌بخش باشند. نوسانات فراوان وزنی، نتایج این جراحی را از بین می‌برد. تزریق چربی اگر به‌درستی انجام شود، نتایج آن گاهی تا سال‌ها ماندگار است؛ اما ماندگاری چربی در همه افراد یکسان نیست و به فاکتورهایی نظیر محل استخراج چربی، نوع چربی، شیوه فراوری چربی، تکنیک پزشک، محل دقیق تزریق، سبک زندگی، رعایت توصیه‌های پزشک بعد از تزریق تا 6 ماه، ویژگی‌های بدنی افراد و عوامل محیطی بستگی دارد.

هزینه تزریق چربی به باسن چقدر است؟

هزینه تزریق چربی به باسن مانند هر عمل دیگری به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد. از جمله عوامل می توان به میزان تخصص و مهارت جراح، بخش هایی از باسن که در آن تزریق انجام می شود، تعداد برش ها برای برداشت چربی، نوع بیهوشی و سابقه پزشکی بیمار و ملاحظاتی که در مورد آن فرد در حین عمل تزریق چربی به باسن باید رعایت شود، اشاره کرد. همچنین خدماتی که در طی جراحی تزریق چربی به باسن به هر بیمار داده می‌شود، متفاوت است و از همین رو هزینه های جراحی هر فرد هم با دیگری هم متفاوت است.

عوارض و معایب تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن ممکن است در مقایسه با سایر جراحیهای با هدف مشابه، خطرات کمتری داشته باشد، با این حال، مانند هر عمل جراحی، این روش خطرات و عوارض جانبی مختص به خود را دارد. این موارد عبارتند از:

گزارش‌های فعلی میزان مرگ و میر در نتیجه تزریق چربی به باسن را حدود 1 در 3000 نشان می‌دهد. هنگامی که این روش به اشتباه انجام شود، چربی تزریق شده میتواند وارد سیاهرگهای بزرگ باسن شده و سپس به ریه ها برود. این امر میتواند منجر به ناراحتی تنفسی و در نهایت مرگ شود. یکی دیگر از عوارض جانبی شناخته شده ناتوانی باسن شما در جذب ذخایر چربی پیوند شده است که پزشک باتجربه از این عوارض جلوگیری میکند.

برای آشنایی با روش پی آر پی صورت و نحوه انجام آن، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سلطانی [ 1402-08-09 ]
خواهر من پیش شما انجام دادند و خیلی راضی بود بهترین دکتر تزریق چربی در اصفهان هستید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16