آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / فیلر بینی چیست؛ هزینه و ماندگاری آن چقدر است؟

فیلر بینی چیست؛ هزینه و ماندگاری آن چقدر است؟

از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار گرفته است، حتی تغییرات جزئی می‌تواند ظاهر فرد را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. روش تزریق فیلر بینی برای افرادی که به هر دلیلی مایل به انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیستند، گزینه‌ای مناسب بوده و می‌تواند با هزینه پایین و بدون نیاز به دوره استراحت ظاهر بینی را بهبود بخشیده و نتایجی فوری بر جای گذارد. تزریق فیلر بینی روشی غیر تهاجمی است و به راحتی انجام می‌پذیرد. تزریق فیلر بینی روشی برای اصلاح مشکلات عملکردی بینی نبوده و تنها موجب بهبود ظاهری بینی خواهد شد. یکی از بهترین و متداول‌ترین فیلرهایی که برای برطرف کردن مشکلات بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اسید هیالورونیک است. این ماده پر کننده در عین حال که پر کاربرد است، کمترین عوارض را نیز برای بدن به همراه دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای فیلر بینی

نحوه تزریق فیلر بینی

  1. روی بینی بیمار کاملاً تمیز می شود و با کرم بی حس کننده موضعی ناحیه بی حس می شود.
  2. پزشک با استفاده از سوزن نازک فیلر را به بینی فرد و نواحی که نیاز به اصلاح دارند تزریق می کند.
  3. در آخر بینی را ماساژ می دهد تا ژل به تمامی نواحی پخش شود.

آمادگی قبل از تزریق فیلر بینی

یکی از توصیه‌های بسیار مهمی که به افراد در زمان تزریق فیلر در ناحیه بینی می‌شود این است که به مدت یک هفته پیش از انجام این کار نباید سیگار یا الکل مصرف کنند. علاوه بر این نیز مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین‌های E، C، آسپیرین و بروفن ممنوع است؛ زیرا باعث ایجاد کبودی خواهد شد.

 فیلر بینی

مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی

آیا بعد از فیلر بینی میشه عمل کرد؟

بعد از فیلر بینی می توان عمل کرد؛ اما بهتر است بین تزریق فیلر بینی و عمل جراحی، حداقل 6 ماه فاصله باشد. این فاصله زمانی به این دلیل ضروری است که بدن فرصت کافی برای جذب فیلر را داشته باشد. اگر بین تزریق فیلر بینی و عمل جراحی، فاصله زمانی کافی وجود نداشته باشد، ممکن است جراحی با مشکل مواجه شود. به عنوان مثال، اگر فیلر هنوز جذب نشده باشد، ممکن است جراح نتواند فرم بینی را به طور دقیق تغییر دهد. همچنین اگر فیلر هنوز جذب نشده باشد، ممکن است پس از جراحی، ظاهر بینی تغییر کند. این امر به این دلیل است که فیلر می تواند بر نتیجه جراحی تأثیر بگذارد.

آیا فیلر بینی خطرناک است؟

هر روشی با خطراتی نیز همراه است؛ اما از آنجایی که بینی شما پر از رگ های خونی و نزدیک به چشم است، عمل فیلر بینی مقداری خطرناک است. پرکننده بینی در موارد نادری می تواند باعث کوری چشم شود. این به این دلیل است که پرکننده می تواند به طور تصادفی به رگ خونی تزریق شود که خون را به چشم می رساند. این می تواند جریان خون به چشم را مسدود کند و در نتیجه بینایی را از دست بدهد.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی کاندیدای مناسب تزریق ژل بینی افراد زیر هستند:

چه افرادی نباید تزریق فیلر بینی انجام دهند؟

آیا فیلر بینی را کوچک میکند؟

فیلر موجب کوچک شدن بینی نمی شود. در حقیقت، فیلر بینی شما را بزرگ تر می کند. با این حال می تواند برآمدگی یا شکل بینی شما را اصلاح کند.

ماندگاری فیلر بینی

تزریق فیلر دائمی نبوده و پس از مدتی جذب می‌شود. بیشتر فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند. این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود داشته و جذب آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. ماندگاری فیلر بینی به برند مورد استفاده و شرایط شخص بستگی دارد. به طور کلی فیلرها 12 تا 18 ماه ماندگاری دارند.

آیا تزریق فیلر بینی عوارض دارد؟

اکثر افراد، تنها عارضه که ممکن است در اصلاح بینی با فیلر مشاهده می‌کنند، کمی قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق در یکی دو روز بعد از عمل است. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

هزینه فیلر بینی

به طور کلی هزینه فیلر بینی به نسبت فاکتورهای مختلفی مانند نوع ژل، حجم ژل تزریق شده، مهارت و تخصص پزشک می تواند متفاوت باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16