آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / مزوژل چگونه باعث رفع تورم و پف زير چشم می شود؟

مزوژل چگونه باعث رفع تورم و پف زير چشم می شود؟

با افزایش سن، شاهد ایجاد تغییراتی در ساختار و بافت ماهیچه‌های نگهدارنده پلک هستیم که این تغییرات موجب ضعیف‌ شدن و در نهایت افتادگی پوست اطراف پلک می‌شوند. در این مرحله، چربی صورت جابه‌جا شده و زیر چشم می‌رود. با جمع ‌شدن مایع آب ‌مانند زیر چشم، این قسمت متورم می‌شود و به ‌اصطلاح پف می‌کند. پف زیر چشم پدیده‌ ای است که بنا به دلایل مختلف روی می‌دهد و بر شادابی و جذابیت چهره تأثیر به‌ سزایی دارد. مشکلات پوستی اطراف چشم را می توان به طور مؤثر با استفاده از تزریق مزوژل برطرف کرد. مزوژل ژلی است که حاوی ترکیبی قدرتمند از مواد مفید مانند اسید هیالورونیک، مواد معدنی،آنزیم ها، اسیدهای نوکلئیک، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد. ترکیب این مواد باهم یک راه حل مؤثر را برای جوانسازی دور چشم انجام می دهد. با استفاده از اسید هیالورونیک و سایر مواد مورد نیاز برای دور چشم از طریق تزریق مزوژل، می‌توان به رفع پف زیر چشم کمک کنید و ظاهری جوان‌تر را به ارمغان بیاورید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق مزوژل زیر چشم

انواع مزوژل زیر چشم

مزوژل پروسترولین یکی از جدیدترین و مؤثرترین راههای درمان مشکلات پوستی است. مزوژل حاوی مواد بازسازی کننده و تغذیه کننده پوست مثل هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتید‌ها هستند که به روشن‌تر شدن و افزایش طراوت پوست کمک می‌کند. وجود آنتی اکسیدان و مواد معدنی در مزوژل ها نیز موجب تقویت و ترمیم بافت پوست می‌شود.

پروفایلونخستین مزوژل هیالورونیک اسید پایدار است و از عناصر شیمیایی و موادی مثل BDDE در ساختار پیوندهای شیمیایی این مزوژل استفاده شده است. اثر اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم بر لایه های از پوست که در قسمت میانی هستند، سبب آبرسانی شده و وجود هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد، موجب کشیدگی و لیفت پوستی به شکل همزمان می شود. مزوژل پروفایلو که دارای فرمولاسیونی نوین است که از هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد و وزن مولکولی کم ساخته شده است.

ژل های جالپرو در دو نوع کلاسیک و با وزن مولکولی بالا (HMW) به بازار عرضه می شوند. غلظت بالای اسید هیالورونیک موجود در این مزوژل باعث می شود تا آب و رطوبت، مدت بیشتر در بافت سلول ها باقی بماند و به این ترتیب پوست شفاف تر و باطراوت تر به نظر به رسد. پس از تزریق این ماده، فعالیت سلول‌هایی موسوم به فیبروبلاست‌ها که وظیفه کلاژن‌سازی و تولید الاستین و… را بر عهده دارند افزایش می‌یابد. این فعالیت باعث افزایش میزان هیالورونیک اسید، الاستین و… پوست که نقش مهمی در جوانسازی و افزایش قوام پوست دارند می‌گردد.

مزوژل زیر چشم

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم

مزوژل و فیلر هر دو تکنیک‌های پزشکی هستند که می‌توانند به صورت فوری و بدون عمل جراحی صورت افراد را جوان و شاداب کنند. در واقع فرق مزوژل با فیلر زیر چشم این است که فیلر، گودی‌ها و چروک‌های پوست را پر می‌کند؛ اما مزوژل کیفیت ظاهری پوست را بهبود می‌بخشد.

نحوه تزریق مزوژل زیر چشم

این تزریق، دردی قابل تحمل دارد؛ اما برای افرادی که آستانه تحمل پایین‌تری دارند از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند.

بعد از بیحس کردن ناحیه تزریق دوز مناسبی از مزوژل به ناحیه تزریق می‌شود و متقاضی بدون نیاز به استراحت می‌تواند به منزل یا محل کار خود برگردد.

مراقبت های قبل تزریق مزوژل زیر چشم

  1. پیش از تزریق، از مصرف مکمل‌های غذایی، ویتامین‌ها و روغن ماهی خودداری کنید.
  2. توصیه می‌شود که یک از هفته قبل از تزریق، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  3. یک هفته قبل از تزریق، مصرف سیگار و سایر دخانیات را قطع کنید.
  4. 24 ساعت قبل از تزریق، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.
  5. با مشورت پزشک خود، دو هفته قبل از تزریق، مصرف داروهای ضدحساسیت و رقیق‌کننده خون را متوقف کنید.

مراقبت‌ های بعد از تزریق مزوژل زیر چشم

  1. بعد از تزریق، 10 الی 15 ساعت صورت خود را با آب نشویید.
  2. بدون تجویز پزشک هیچ گونه داروی ضد درد یا ضد تورم مصرف نکنید.
  3. تا 15 ساعت بعد از تزریق از مصرف مواد آرایشی پرهیز فرمایید.
  4. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را تا چند روز بعد از تزریق متوقف نمایید.
  5. از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات بپرهیزید.
  6. برای مقابله با التهاب، از کمپرس چای سرد یا ژل‌های خنک‌کننده، استفاده نمایید.
  7. آب بسیار بنوشید و غذاهایی با پروتئین بالا نخورید؛ چرا که آسیب‌زا هستند.
  8. ناحیه تزریق شده را نخارانید؛ زیرا موجب زخم می‌شود و عفونت را در پی دارد. همچنین موضع را زیاد دستمالی نفرمایید.
  9. قبل از تماس دست با زیر چشم، دست را خوب بشویید.

متخصص به شما دستوراتی را برای مراقبت می‌دهد که باید آنها را حتماً رعایت فرمایید. در این صورت، با نتایج عالی تزریق مزوژل زیر چشم روبه‌رو خواهید شد.

نحوه اثرگذاری مزوژل در رفع پف زیر چشم

در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک کنند.کاری که مزوژل برای پف زیر چشم انجام می دهد این است که فیبروبلاست (سلول هایی که تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را تحریک می کنند) را فعال می کند. این مواد مسئول استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست هستند و هر چه سطح این مواد در بدن بیشتر باشد، پوست جوان تر به نظر می رسد.

زمان نتایج تزریق مزوژل زیر چشم

نتایج مزوژل بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده می باشد؛ اما نتایج کامل بعد از 48 ساعت دیده می شود.

مدت ماندگاری مزوژل زیر چشم

ماندگاری مزوژل، بستگی به ویژگی‌های پوست فرد متقاضی، نوع آسیب و برند مزوژل مورد استفاده دارد؛ اما در بیشتر افراد این تزریق بین 6 تا 9 ماه ماندگاری خواهد داشت.

موارد منع تزریق مزوژل زیر چشم

این دسته از افراد به هیچ وجه نباید مزوژل زیر چشم را انجام دهند و برای رفع چین و چروک ها و مشکلات پوستی در زیر چشم باید از روش های دیگر استفاده کنند.

عوارض تزریق مزوژل زیر چشم

هزینه مزوژل زیر چشم

قیمت و هزینه مزوژل بر اساس عوامل مختلفی متفاوت بوده و نمی ‌توان هزینه و قیمت مشخصی را برای آن در نظر گرفت. از جمله این عوامل می ‌توان به حجم ژل مصرف‌ شده برای هر فرد، برند مزوژل، تعداد دفعات جلسات، قسمتی از پوست که قرار است تزریق روی آن انجام شود وکلینیک مورد نظر اشاره کرد.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16