آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / علت و درمان ورم صورت بعد از تزریق ژل گونه

علت و درمان ورم صورت بعد از تزریق ژل گونه

یکی‌ از خصوصیات مهم صورت جوان و شاداب، برجستگی گونه است. تزریق ژل گونه یکی از بهترین روش‌های غیرجراحی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به چهره‌ای جذاب‌تر و شاداب‌تر دست یابید. این درمان شامل استفاده از پرکننده‌های پوستی تزریقی مانند ژل اسید هیالورونیک برای ایجاد پری و شفافیت گونه‌ها است. با وجود مزایای ژل، انجام این کار عوارض مختلفی نیز دارد. ایجاد تورم پوست صورت بعد از تزریق از رایج‌ترین عوارض تزریق ژل است. به طور کلی، بدن انسان در برابر هر عامل یا تحریک خارجی با سرعت بالایی از خودش واکنش نشان خواهد داد. در فرآیند تزریق ژل، سوزن هیپودرمیک پوست بیمار را سوراخ کرده و یک عامل خارجی تلقی می شود؛ در نتیجه باعث ورم بعد از تزریق می شود. علاوه بر این مورد، دلایل دیگری نیز مسبب ایجاد ورم بعد از تزریق ژل هستند. این تورم‌ها، چیزی بیش از یک عارضه جانبی معمولی در اثر تزریق ژل نیست. این عارضه می‌تواند بلافاصله پس از تزریق اتفاق بیفتد و تا چند هفته ادامه یابد، یا ممکن است پس از درمان ظاهر شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت های ورم بعد از تزریق ژل گونه

واکنش طبیعی بدن به تزریق

آسیب به بافت‌ها و رگ‌های خونی

نوع و مقدار ژل مورد استفاده

ورم بعد از تزریق ژل گونه

شدت و مدت زمان ورم بعد از تزریق ژل گونه

میزان معمول ورم بعد از تزریق

مدت زمان معمول برای کاهش ورم

عوامل موثر بر شدت و مدت ورم

واکنش بدن به صورت طبیعی

شیوه تزریق ژل توسط پزشک

نحوه کاهش ورم بعد از تزریق ژل گونه

توصیه‌های پزشکان برای کاهش ورم

استفاده از کمپرس سرد

بالا نگه داشتن سر هنگام خواب

مصرف مواد ضد التهاب (با مشورت پزشک)

برای مطالعه بیشتر بخوانید: تزریق ژل گونه طبیعی در اصفهان

عوارض ورم بعد از تزریق ژل گونه

عوارض جانبی معمول (قرمزی، کبودی، درد)

عوارض نادر و جدی (عفونت، نکروز بافتی)

نحوه مقابله با عوارض

مقایسه با روش‌های دیگر جوانسازی گونه

مقایسه با فیلرهای دیگر

ژل‌های تزریقی، موادی مصنوعی و ساخته‌شده از ترکیباتی چون کلاژن، هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسیل آپاتیت می‌باشند که باعث جوانسازی گونه می‌شوند. تفاوت پرکننده ای مانند چربی با ژل در این است که انتقال چربی ، شامل برداشتن مقدار کمی چربی ناخواسته از ناحیه دیگری از بدن و تزریق آن به صورت است. در حالی که پرکننده های پوستی تزریقی، محصولات مصنوعی هستند. تزریق چربی دارای ماندگاری بیشتری نسبت به ژل است.

مقایسه با روش‌های جراحی (لیفت گونه)

از تزریق ژل برای برجستگی و پر کردن گونه‌ها استفاده می‌شود. این روش غیرتهاجمی و با هدف حجم‌دهی به گونه‌ها انجام می‌شود. در این روش ژل‌های حجم‌دهنده و حاوی اسید هیالورونیک در زیر گونه‌ها تزریق می شوند. این روش، دوره نقاهت خیلی کوتاهی دارد. نوع روش‌ جراحی برای لیفت گونه بر اساس میزان افتادگی توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. در روش های مختلف جراحی لیفت گونه از بیهوشی عمومی و در برخی دیگر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. با استفاده از روش انتخابی برای جراحی برش‌هایی در ناحیه گونه ایجاد شده و گونه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند. دوره نقاهت و عوارض این روش بیشتر از تزریق ژل است. نتایج جراحی لیفت گونه، ممکن است تا سال‌ها ماندگار باشد؛ اما ژل های پوستی این نتایج طولانی‌مدت را به شما نمی‌دهند. ماندگاری فیلرهای هیالورونیک اسید از 6 ماه تا 2 سال است.

مقایسه با روش‌های غیرجراحی دیگر (لیزر، RF)

ژل گونه در بافت های نرم زیر پوست تزریق می شود تا با حجم دهی به این ناحیه موجب کاهش چین و چروک ها، برجسته کردن گونه، بهبود کانتورینگ و لیفت گونه ها شود. عمده فیلرهای موجود در بازار از اسید هیالورونیک ساخته شده اند. در روش های لیزری، پرتوهای لیزر پس از برخورد به پوست به لایه زیرین پوست نفوذ می کند و با تحریک سلول برای کلاژن سازی، لایه های پیر پوست را از بین برده و آنها را با لایه های پوست جوان و تازه جایگزین می کند. درمان با لیزری مانند آر اف، یک روش غیر جراحی برای سفت کردن پوست است. این روش شامل استفاده از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست شما به نام درم است. این گرما باعث تحریک تولید کلاژن می شود. به نسبت عوارض و نقاهت آر اف کمتر از تزریق ژل می باشد. جوانسازی گونه با آر اف حدود 2 سال ماندگار است. فیلرهای گونه نیز می‌توانند بین 6 ماه تا 2 سال دوام داشته باشند.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل گونه

نکاتی برای حفظ نتایج بهینه

مدت زمان ماندگاری ژل

لازم به ذکر است که ماندگاری ژل ها معمولاً بین شش ماه تا دو سال می باشد. که برای افزایش زمان ماندگاری باید بعد از گذشت چند ماه، مجدد تزریق ژل به گونه انجام داد تا شکل و فرم گونه ثابت مانده و فرم خود را حفظ کند.

درد و ناراحتی حین و پس از تزریق

هنگام تزریق ژل، گونه با داروهای بی‌حس کننده موضعی یا تزریقی، به طور کامل بی‌حس می‌شود و هیچ حس دردی در هنگام تزریق وجود ندارد. درد پس از تزریق ژل معمولاً بسته به نوع تزریق و شدت آن متفاوت است. برای برخی افراد، این درد ممکن است تنها چند ساعت به طول بیانجامد، در حالی که برای دیگران ممکن است تا چند روز هم ادامه داشته باشد. عواملی مانند محل تزریق، نوع ژل استفاده شده، واکنش شخصی به تزریق و حتی تکنیک انجام تزریق می‌تواند تأثیرگذار باشند.

تعداد جلسات مورد نیاز

این مورد به قسمت تحت درمان و نتایج مطلوب و مورد انتظار شما بستگی دارد.

پرسش‌های متداول

ژل گونه قابل تخلیه است؟

تزریق ژل گونه، خطرناک است؟

زمان لازم برای انجام تزریق ژل گونه، چقدر است؟

نتیجه‌گیری

تزریق ژل گونه یک روش غیرتهاجمی است که برای بهبود ظاهر صورت استفاده می‌شود. با تزریق ژل گونه می‌توان به سرعت حجم و شکل دلخواه را به چهره افزود و چین و چروک‌ها را کاهش داد. این روش زیبایی ممکن است با عوارضی همراه باشد که از عوارض آن می‌توان به ورم و التهاب اشاره کرد. البته این عوارض بسیار رایج و طبیعی بوده و به مرور زمان با انجام برخی نکات رفع خواهند شد. بدون تردید رعایت برخی نکات حائز اهمیت بوده و نقش بسزایی در کاهش ورم دارد. با انتخاب پزشک پوست مجرب و باتجربه و رعایت توصیه‌ های قبل و پس از تزریق ژل، می‌توان به نتایج مطلوب و رضایت ‌بخش دست یافت.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16