آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / تزریق فیلر به گردن راهی مؤثر برای بهبود ظاهر گردن

تزریق فیلر به گردن راهی مؤثر برای بهبود ظاهر گردن

پوست گردن نازک‌تر از صورت بوده و خاصیت ارتجاعی کمتری دارد. همین عوامل باعث می‌شوند تا گردن زودتر از سایر نواحی صورت، علائم پیری را مانند چین و چروک‌های افقی و عمودی، افتادگی پوست و خطوط عمودی عمیق در ناحیه زیر چانه نشان دهد. این تغییرات ظاهری می‌توانند بر اعتماد به نفس افراد تأثیر منفی گذاشته و سن آنها را بیشتر از آنچه هست نشان دهند. آیا از چین و چروک‌های گردن خود خسته شده‌اید و به دنبال راهی مؤثر برای جوان‌سازی پوست گردن هستید؟ تزریق ژل یا فیلر به گردن یکی از روش‌های پیشرفته و پرطرفدار در حوزه زیبایی است که به شما کمک می‌کند تا ظاهر گردن خود را بهبود بخشید و پوستی صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشید. این روش غیرجراحی با استفاده از مواد پرکننده طبیعی یا مصنوعی، خطوط و چروک‌های گردن را کاهش داده و نتایجی ماندگار و رضایت‌بخش به ارمغان می‌آورد. در این مقاله، به بررسی کامل مزایا، مراحل انجام، و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل یا فیلر به گردن می‌پردازیم تا شما بتوانید تصمیمی آگاهانه و مطمئن برای زیبایی و جوان‌سازی پوست گردن خود بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با جزئیات این روش، با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق ژل چگونه باعث جوانسازی گردن میشود؟

فیلرهای پوستی، مواد تزریقی هستند که با هدف حجم‌دهی، برطرف کردن چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مواد با تزریق به لایه‌های زیرین پوست، باعث ایجاد حجم و لیفت شده و در نتیجه، ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به پوست می‌بخشند. انواع مختلفی از فیلرها وجود دارند که از مواد مختلفی ساخته شده‌اند. فیلرهای مورد استفاده برای گردن، معمولاً بر پایه اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) یا کلسیم هیدروکسی‌لاپاتیت (Calcium Hydroxylapatite) هستند.

تزریق فیلر گردن

دلایل ایجاد چین و چروک در گردن

مزایای تزریق ژل یا فیلر به گردن

برای مطالعه بیشتر بخوانید: تزریق فیلر جوانساز در اصفهان

اقدامات قبل از تزریق فیلر گردن

  1. یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از مصرف داروهایی مثل آسپرین، ژلوفن و غیره خودداری کنید؛ زیرا احتمال خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند.
  2. یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از مصرف مواد غذایی مثل روغن ماهی، سیر، زنجبیل و دمنوش‌های گیاهی خودداری کنید.
  3. یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنید و از مصرف نوشیدنی‎های الکلی ممانعت فرمایید.
  4. قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از کرم‌های موضعی مثل رتینول، اسید گلیکولیک و غیره استفاده نکنید.

مراحل انجام تزریق ژل یا فیلر به گردن

مراحل کلی تزریق فیلر گردن به شرح زیر است:

مراقبت های بعد از تزریق فیلر خطوط گردن

کاندیدهای مناسب تزریق فیلر گردن

کاربرد تزریق فیلر گردن، برای افرادی است که دچار چین و چروک، افتادگی، خشکی یا تیرگی پوست گردن شده‌اند و می‌خواهند ظاهری جوان‌تر و زیباتر داشته باشند.

عوارض و خطرات تزریق ژل گردن

مواردی همچون ورم، کبودی، خونریزی، قرمزی و ایجاد توده یا برآمدگی از عواض کوتاه مدت هستند. از عواض نادرتر این روش هم می توان به واکنش های آلرژیک، عفونت، کیست، واکنش های التهابی، تغییر رنگ پوست، جابجایی مواد تزریق شده در زیر پوست و انسداد عروقی اشاره نمود.

مهمترین اقدام احتیاطی این است که پزشکی حاذق و متخصص در این زمینه پیدا کنید و مراقبت های تجویز شده را انجام دهید. تورم و کبودی را می‌توان با عدم مصرف داروهای ضد انعقاد و محصولات بدون نسخه و همچنین استفاده از کمپرس یخ همراه با فشار ملایم اما محکم پس از درمان به حداقل رساند. در صورتی که تورم شدید بر اثر استفاده از فیلر مبتنی بر اسید هیالورونیک ایجاد شده است و یا دچار واکنش آلرژیک شده‌اید، می‌توانید با استفاده از کورتیکواستروئیدهای خوراکی و آنتی هیستامین‌ها آن را درمان کنید. در صورتی که گلوله شدن ژل ایجاد شده است، معمولاً با گذشت زمان برطرف می‌شود؛ اما در صورت لزوم، می‌توان فیلر را در چند روز اول درمان با روش برش و تخلیه توده تجمع یافته، استخراج کرد. التهاب و حساسیت بافت به جسم خارجی را می‌توان توسط کورتیکواستروئید و یا آنتی‌بیوتیک در صورت شدت یافتن التهاب، درمان کرد.

مقایسه با روش‌های دیگر

امروزه تکنیک های جوانسازی گردن شامل روش های مختلف جراحی و غیر جراحی است که با توجه به وضعیت پوست مراجعه کننده و درخواستی که دارد، مناسب ترین تکنیک مورد استفاده قرار می گیرد. در افرادی که به دلیل افزایش سن و یا کاهش وزن و حجم، با چروک پوست گردن خود مواجه شده اند، می توانند با تزریق ژل که به طور دوره ای و با توجه به تجویز پزشک است، این مشکل را برطرف کرد. دوام این ژل ها با توجه به میزان و دفعات تزریق متفاوت است.

روش های جراحی مانند لیفت گردن می تواند با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام شود، به گونه ای که تنها قسمتی از صورت یعنی گردن بی حس می شود. پس از لیپوساکشن گردن، عضله سطحی این ناحیه که پلاتیسما نام دارد، با ایجاد برش های کوچک محدود زیر چانه سفت می شود. از بین بردن چربی و پوست اضافی و سفت کردن قسمت تحتانی صورت و گردن به طور قابل توجهی و چشمگیری به جوانسازی ظاهر کمک می کند.

موارد خاصی که تزریق ژل یا فیلر مناسب نیست:

هزینه تزریق فیلر گردن

هزینه‌ تزریق فیلر گردن به تعداد تزریق و یا ناحیه‌ مورد درمان، تجربه‌ پزشک، نوع و برند فیلر مورد استفاده، موقعیت جغرافیایی مطب و کلینیک بستگی خواهد داشت.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16