آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / ماندگاری، عوارض و مراقبتهای تزریق فیلر به نواحی مختلف صورت

ماندگاری، عوارض و مراقبتهای تزریق فیلر به نواحی مختلف صورت

تزریق فیلر یکی از روشهای مرسوم جهت زیبایی و جوانسازی پوست صورت است. این روش به دلیل ایمنی بالا و عوارض بسیار کم خود مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و سالیانه میلیونها نفر از مزایای این روش جوانسازی پوست برخوردار میشوند. تزریق فیلر به نواحی مختلف صورت میتواند صورت بگیرد و در نهایت میتواند منجر به رفع نواقص صورت و زیباتر کردن صورت بصورت کاملا طبیعی و بدون ایجاد جای زخم، جای برش جراحی و سایر عوارض قابل مشاهده گردد. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به تزریق فیلر صورت داشته باشیم، بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

نواحی مختلف تزریق فیلر

تزریق فیلر صورت میتواند در نواحی مختلف صورت و بسته به نیاز افراد صورت گیرد. از جمله نواحی صورت که تزریق فیلر در آنها انجام میشود میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

تزریق فیلر در هر کدام از این نواحی به شرایط و نیاز افراد بستگی دارد. تزریق فیلر برای از بین بردن چین و چروک صورت یک گزینه ایده آل به شمار میرود و میتواند در هر بخش بیان شده صورت نتایج مناسبی در جهت جوانسازی صورت ایجاد کند و زیبایی و جوانی صورت را به افراد هدیه نماید.

عکس تزریق فیلر به صورت

عوارض تزریق فیلر

تزریق فیلر یک روش ایمن برای جوانسازی پوست صورت است. با این حال، مانند هر روند درمانی دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. اگرچه اکثر این عوارض جدی و خطرناک نیستند اما برای ایجاد یک نتیجه مطلوب لازم است تا با رعایت مراقبت های پس از تزریق فیلر، از ایجاد یا تشدید این عوارض جلوگیری کرد. از جمله عوارض شایع تزریق فیلر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

این عوارض معمولا پس از 14 روز بصورت خودبخودی رفع میشوند. با این حال، لازم است تا در صورت ایجاد عوارض قابل توجه حتما به پزشک متخصص مراجعه شود تا بررسی های لازم صورت گیرد.

نمای رو به رو تزریق ژل به لب، گونه و چانه

مزایای تزریق فیلر

مزایای تزریق فیلر منجر به برتری این روش جوانسازی و زیبایی پوست نسبت به برخی روشهای دیگر شده است. از جمله مزایای تزریق فیلر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

تزریق ژل لب، گونه و چانه نیمرخ سمت راست

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر به ناحیه تزریق فیلر در صورت بستگی دارد. با این حال برخی مراقبت های عمومی قبل از تزریق فیلر که برای افراد مختلف مشترک است شامل موارد زیر هستند:

  1. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید یا به هر ماده ای حساسیت دارید از تزریق فیلرها خودداری کنید.
  2. اگر سابقه تبخال دارید، این خطر وجود دارد که سوزن استفاده شده جهت تزریق فیلر باعث عود تبخال شود. لطفاً اگر مستعد ابتلا به تبخال یا عفونت هرپس سیمپلکس هستید به پزشک خود اطلاع دهید. معمولا با مصرف قرصهای ویژه ای میتوان عمل تزریق فیلر حتی با وجود سابقه تبخال را تجربه کرد.
  3. دو هفته قبل و دو هفته بعد از تزریق فیلر از دریافت خدمات دندانپزشکی خودداری کنید.
  4. در صورت داشتن عفونت فعال (مانند عفونت دندان، عفونت گوش، سینوزیت، عفونت مجاری ادراری) قبل از روز تزریق به پزشک خود اطلاع دهید.
  5. در صورت وجود سابقه حساسیت و نیز سابقه مصرف داروها به پزشک خود اطلاع دهید.
  6. پزشک شما باید از جراحی های زیبایی قبلی شما اطلاع پیدا کند.
  7. مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی حتما باید به پزشک اطلاع داده شود.

از یک هفته قبل از تزریق فیلر لازم است تا مراقبت های زیر به درستی رعایت شوند:

مراقبت هایی که از دو روز قبل از تزریق فیلر باید رعایت شوند:

مراقبت هایی که باید در روز تزریق فیلر و قبل از تزریق رعایت شوند شامل موارد زیر هستند:

مراقبت های پس از تزریق فیلر شامل موارد زیر هستند:

نمای سه رخ تزریق ژل به لب، گونه و چانه

ماندگاری تزریق فیلر

ماندگاری تزریق فیلر موقت است. این مسئله هم مزایا و هم معایبی به همراه دارد. از طرفی ماندگاری موقتی تزریق فیلر منجر میشود تا افراد هر چند ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد فیلر داشته باشند. از طرف دیگر، در صورتی که از نتایج تزریق فیلر راضی نباشند، پس از گذشت چند ماه و بصورت خودبخودی میتوانند به شرایط طبیعی پوست خود بازگردند. به طور معمول، ماندگاری انواعی از فیلرها بین شش تا دوازده ماه است. این مسئله به رعایت مراقبت های پس از تزریق فیلر، نوع فیلر و نوع مشکل پوست نیز مرتبط است.

هزینه تزریق فیلر

هزینه تزریق فیلر به عوامل مختلفی بستگی دارد. انواع مختلفی از فیلرها بصورت تجاری وجود دارند که متناسب با کیفیت و نوع آنها، قیمت و هزینه نهایی آنها نیز متفاوت است. علاوه بر این، میزان فیلر مورد نیاز نیز در هزینه نهایی آن موثر است. در برخی افراد ممکن است چین و چروک صورت محدود باشد، در نتیجه انتظار میرود هزینه نهایی تزریق فیلر نیز کمتر شود. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق فیلر نیز عامل موثری در هزینه تزریق فیلر به شمار میرود. تزریق فیلر نتایج دائمی در پی ندارد، بنابراین لازم است تا تزریق آن بصورت دوره ای تمدید شود. علاوه بر موارد ذکرشده، عوامل دیگری همچون میزان تخصص پزشک، هزینه های مرکز درمانی و وضعیت پوست افراد نیز ممکن است در هزینه نهایی تزریق فیلر موثر باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لطیفه [ 1402-08-23 ]
سلام دکتر من یکماه پیش ژل خط خنده انجام دادم سمت چپ لبم افتاده و میخوام زودتر درمان شه انگار که فلج شده صورتم نمیتونم درست نمیتونم غذا بخورم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16