آدرس مطب دکتر نیکخو در اصفهان تلفن مطب دکتر ایمان نیکخو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / تاثیر مزوژل بر پوست صورت

تاثیر مزوژل بر پوست صورت

پوست به دلیل قرارگیری در معرض عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب هایی می شود. با افزایش سن نیز در انسان هیالورونیک اسید موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه این روند، طراوت و شادابی پوست نیز کاهش می یابد. مزوژل یکی از روش های مؤثر در جوانسازی صورت است. مزوژل، روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود. در تهیه مزوژل از اسید هالورونیک هایی استفاده می شود که غلظت بالایی دارد؛ اما خاصیت حجم دهندگی ندارند. مزوژل حاوی مواد معدنی و گیاهی، آنزیم ها، پروتئین ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای هالورونیک است. هدفی که مزوژل دنبال می کند، بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوژل چیست؟

مزوژل حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهیالورونیک و... می‌باشد که همانند ژل‌های پرکننده به ناحیه‌ی مدنظر تزریق می‌شود با این تفاوت که خاصیت حجم دهی و فرم دهی نداشته و تنها مانند روش مزوتراپی نتایج جوانسازی پوست و لیفتینگ را به همراه دارد.

انواع مزوژل

پروفایلونخستین مزوژل هیالورونیک اسید پایدار است و از عناصر شیمیایی و موادی مثل BDDE در ساختار پیوندهای شیمیایی این مزوژل استفاده شده است. اثر اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم بر لایه های از پوست که در قسمت میانی هستند، سبب آبرسانی شده و وجود هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد، موجب کشیدگی و لیفت پوستی به شکل همزمان می شود. مزوژل پروفایلو که دارای فرمولاسیونی نوین است که از هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد و وزن مولکولی کم ساخته شده است.

ژل های جالپرو در دو نوع کلاسیک و با وزن مولکولی بالا (HMW) به بازار عرضه می شوند. آن دسته از افراد جوانی که می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند بهتر است به سراغ نوع کلاسیک این محصولات بروند. در عوض آنهایی که سن بیشتر یا پوست خشک دارند به دلیل درصد بالاتر هیالورونیک اسید در نوع HMW، از این محصول سود بیشتری خواهند برد.

مزوژل پروسترولین یکی از جدیدترین و مؤثرترین راههای درمان مشکلات پوستی از جمله لک است. مزوژل حاوی مواد بازسازی کننده و تغذیه کننده پوست مثل هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتید‌ها هستند که به روشن‌تر شدن و افزایش طراوت پوست کمک می‌کند و جهت درمان لک در نواحی صورت، گردن و دست‌ها مؤثر هستند. وجود آنتی اکسیدان و مواد معدنی در مزوژل ها نیز موجب تقویت و ترمیم بافت پوست می‌شود.

تزریق مزوژل

نحوه تزریق مزوژل

این تزریق، دردی قابل تحمل دارد؛ اما پزشک برای افرادی که آستانه تحمل پایین‌تری دارند از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. بعد از بی‌حس کردن ناحیه تزریق دوز مناسبی از مزوژل به ناحیه تزریق می‌شود و متقاضی بدون نیاز به استراحت می‌تواند به منزل یا محل کار خود برگردد.

نکات قبل از تزریق مزوژل

مراقبت بعد از تزریق مزوژل

کاندیدای نامناسب مزوژل

هزینه تزریق مزوژل

هزینه انجام مزوژل همچون دیگر خدمات زیبایی و جوانسازی به میزان مواد استفاده شده، تعداد جلسات مورد نیاز، محل و کیفیت کلینیک بستگی دارد.

عوارض مزوژل

واکنش های التهابی مانند، قرمزی، ادم، اریتم و غیره که ممکن است با خارش و درد فشاری پس از تزریق همراه باشد. این واکنش احتمالاً یک هفته طول می‌کشند.

ممکن است در محل تزریق احساس سفت شدن یا برآمدگی داشته باشید. این مورد در مواقعی که مزوژل بیش از حد سطحی تزریق شده است بیشتر دیده می‌شود.

مشاهده تغییر رنگ در محل تزریق

در صورت بروز واکنش‌های التهابی یا هر عارضه جانبی دیگری که بیش از یک هفته طول کشیده‌ است باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید تا با یک روش مناسب عوارض را برطرف کند.

تزریق ژل یا فیلر ، بوتاکس و چربی در اصفهان از جمله اقدامات در حوزه زیبایی و جوانسازی است که توسط دکتر نیکخو، با نتایج درخشان انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر نیکخو از طریق تماس با شماره 09305042603 اقدام نمایید.


آدرس : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، کوچه مسجد الرضا ، ساختمان 99 ، طبقه اول
تلفن : 09305042603درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانهراهنمای انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه

در این مقاله به راهنمایی در انتخاب بهترین روتین مراقبت از پوست شبانه خواهیم پرداخت تا با استفاده از محصولات به حفظ سلامت و شادابی پوست خود بپردازید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی دست ها با تزریق فیلرجوانسازی دست ها با تزریق فیلر

جوان سازی دست ها با تزریق فیلر به کاهش چین و چروک و بهبود حجم دست ها کمک می کند. در این مقاله به جزئیات و مزایای این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوستاهمیت تغذیه در حفظ سلامت و زیبایی پوست

تغذیه مناسب نقش کلیدی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد و می تواند به بهبود وضعیت پوست و جوانی آن کمک کند؛ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16